Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 40

Diskussion: Hur gör jag med bränningen?

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Hur gör jag med bränningen?

    Så här har jag gjort jag la över ett spel till Xboxen,
    sedan från xboxen till pc:n.
    Hur gör jag för att bränna ut spelet så det går att
    spela? måste jag göra om filerna på något specielt
    sätt eller är det bara att bränna?

    Har letat efter en liknande tråd hitta ingen!
    (kan hända att jag letar dåligt) =)
    ursäkata för möjliga stav fel!

    tack på förhand

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Du måste göra det till en xiso gör det med tex xboxisotool, sen bränner du den som vanligt
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av pege63
    Du måste göra det till en xiso gör det med tex xboxisotool, sen bränner du den som vanligt
    Var kan jag ladda ner det?? och tack för svaret!

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Det finns på CD under:
    SD3.7\Inst\f\PC Stuff

    eller sök på googles xboxisotool tror det finna att ladda ner här på forumet
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  5. #5
    Shivaspace Guest
    Citat Original inlägg av pege63
    Det finns på CD under:
    SD3.7\Inst\f\PC Stuff

    eller sök på googles xboxisotool tror det finna att ladda ner här på forumet
    men när man packat upp alla filer med rar så får man ju en iso, är det inte bara och bränna den?? Varför måste man använda xboxisotool....vad är det för skillnad på vanlig iso och xiso?

  6. #6
    det är olika filsystem på pc och xbox jag brukar göra en xiso med xboxtool sedan så hämtar jag bilder mm bränner med nero (obs som image) på låg hastighet sedan så är det en bra ide att läsa forumet om vilka skivor som går till din dvdläsare i xboxen se backupp/patcher för mer info mvh
    Xbox 1.5xenium os 2.01 Detta står här så jag
    160 gb samaung lättare kan få hjälp
    samsung dvd
    x2.4983.06 du har väl kollat

    http://forum.psxcare.com/support/forumdisplay.php?f=62


    sökfunktionen högst upp på sidan är bra

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Citat Original inlägg av Shivaspace
    men när man packat upp alla filer med rar så får man ju en iso, är det inte bara och bränna den?? Varför måste man använda xboxisotool....vad är det för skillnad på vanlig iso och xiso?
    För när du packar upp ISOn med xboxisotool får du fram innehållet på ISOn
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  8. #8
    Shivaspace Guest
    okej så om jag fattat det rätt så ska jag göra så här

    1. Packa upp alla rarfiler till en iso
    2. Göra om iso:n med tex xboxtool till en xiso
    3. Bränna xiso (Som nu är upp packad till många filer) till en image som sparas på datorn?
    4. Bränna imagefilen till dvd skiva.

    fredde 69: Vad menar du att hämta bilder mm...?

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Que?
    Du använder WINRAR för att packa upp den, då får du fram en ISO fil.
    OKi starta brännar programmet, leta upp bränn ISO, bränn ison, klart.

    Vill du se vad ISOn du fick fram innehåller kan du använda XboxIsoTool för att packa upp ison till valfri katalog.
    Då kan du se vad den innehåller, men skit i det nu.

    Vad är BIN- och CUE-filer?
    En BIN-fil är en ISO, dvs. en CD-avbild. Det finns många olika filformat vad gäller CD-avbilder och alla program har sina egna filtyper.

    De vanligast är dock *.bin-, *.cue- och *.iso-filer. Nero har t.ex. även *.nrg och Easy CD creator har *.cif. Bin och Cue hänger ihop. BIN är själva data-filen (den stora med allt innehåll) och CUE-filen, även kallad Cue Sheet, är en liten textfil som talar om hur BIN-filen skal behandlas.

    Om du skall bränna en BIN- och CUE-fil i t.ex. Nero ska du välja "Burn Image" från File- menyn.

    Men om du skall bränna dessa med t.ex. Fireburner använder du dig av "Load Cue Sheet".
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  10. #10
    Shivaspace Guest
    Okej... Jag har kollat igenom guider och allting men inte hittat nåt exakt hur jag gå till väga från att jag laddat ner spelet - och till jag har den brända skivan i handen och kan spela! Är lite trög inann jag fattat!

    Jag fattar ju så långt att jag ska packa upp filerna med winrar så det blir en iso. Men sen då? Är det bara och ta burn image och så bränna den till skivan! Sen är det klart?

    Jag gjorde detta igår men hade en DVD+R skiva, har en samsung dvd och det funkade inte.... ska testa med DVD-R för de är mina andra spel brända med och det fungerar! Det är därför jag gärna vill veta helt klart att jag bränner rätt så jag inte sitter och testar med 10 skivor fasst felet ligegr i bränningen om du hajjar!

    Kan jag strunta helt i Xbox tool, det är bara om jag vill se vad ison innehåller eller? Eller är xboxtool nödvändigt för att få det och fungera pga av det är olika filsystem på pc och xbox....
    Last edited by Shivaspace; 2004-09-16 at 13:10.

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Är det bara och ta burn image och så bränna den till skivan! Sen är det klart?

    Ja exakt som jag skrev nedan Om du skall bränna en BIN- och CUE-fil i t.ex. Nero ska du välja "Burn Image" från File- menyn.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  12. #12
    Shivaspace Guest
    Citat Original inlägg av pege63
    Är det bara och ta burn image och så bränna den till skivan! Sen är det klart?

    Ja exakt som jag skrev nedan Om du skall bränna en BIN- och CUE-fil i t.ex. Nero ska du välja "Burn Image" från File- menyn.
    Okej ska testa detta när jag kommer hem! TACK

  13. #13
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    78
    Respekt
    20
    hur gör man för att få min xbox att läsa filmer på brända cdskiva vilket är de bästa sättet att bräna spel på?

  14. #14
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    78
    Respekt
    20
    varför står det att min xbox kan gå sönder om ja vill kolla va de e för dvdläsare?

  15. #15
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Question Och hur gör man om dom till rarfil??

    Jag tackar för all informationen jag fick på denna tråd. Har precis köpt brännare och allt gick fint till slut,med att bränna spelen. Nu undrar jag hur jag gör om dom till rar filer. När man laddat ner ett spel så är det ju massa rar filer typ rar01 rar 02 osv. Hur gör jag för att få en Iso fil till sådana rar filer.Alltså omvänt. Har testat att göra med winrar men får bara en fil packad. Har massa spel som jag har copierat när kompisar varit här med dvdskiva på min hårddisk och vill dela med mig av dom på nätet. Jag har Ftp och allt sådant, där behövs ingen förklaring. Endast hur jag gör om Iso filen till Winrar filer.

  16. #16
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Dubbelklicka på rar01 rar så packas det andra upp automatiskt.
    När du skall föra över till en xbox kan du använda C-Xboxtool den packa upp & för över det till xboxen direkt
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  17. #17
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    78
    Respekt
    20

    Question

    ja undrar om man kan ha stor nytta av en extra hårddisk om ja varför?kan inget speciellt om xbox.

  18. #18
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Unhappy Jag Vill göra rarfiler av Iso filen!!!!

    Som jag skrev igår jag vill alltså göra rar filer av en iso fil för att kunna dela med mig. Inte hur man packar upp rarfilerna det kan jag redan.Jag lyckas bara göra en rarfil. Vill göra många så som när man laddar hem ett spel är det många typ rar 01, rar02 osv.
    Hårddisk på Xboxen menar du? Det är grymt man kan ha massa spel där istället för på skivor.Och man kan ha musik,filmer,bilder mm. Skitbra!!

  19. #19
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    In this old world..
    Inlägg
    813
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av barkis
    ja undrar om man kan ha stor nytta av en extra hårddisk om ja varför?kan inget speciellt om xbox.
    du kan inte ha en extra hårddisk i Xboxen... du kan däremot byta ut den befintliga mot en större.. och varför skall man göra det ? Jo för en större hårddisk rymmer ju mera plats - dvs mera spel du kan lägga på hårddisken om du inte har en DVD-brännare och bränner dina backuper.


    ps. Det här en av de mest spretiga trådar som jag sett på forumet.. alla verkar prata om olika saker ...

  20. #20
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    In this old world..
    Inlägg
    813
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av Horvat
    Som jag skrev igår jag vill alltså göra rar filer av en iso fil för att kunna dela med mig. Inte hur man packar upp rarfilerna det kan jag redan.Jag lyckas bara göra en rarfil. Vill göra många så som när man laddar hem ett spel är det många typ rar 01, rar02 osv.
    1. Starta winrar
    2. Markera ISO-filen och tryck på knappen Lägg till
    3. På fönstret du får upp finns valet: Delad till volymer, tecken
    4. Skriv eller välj 50 000 000 så får du flera rar-filer i 50mb bitar.
    5. Tryck OK

    klart..

  21. #21
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Tackar!

    Ja nu gick det. Hade varit där och testat lite innan , men visste inte hur många mbite jag skulle skriva in.

  22. #22
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    78
    Respekt
    20
    hej ja undrar om det är någon som vet hur man ändrar så att ja kan kolla brända filmer med fjärrkontroll och slipper använda dvd dongle free ?

  23. #23
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    du kan patcha xboxdash.xbe med dvd regionfree patchen
    du gör så här kopiera xboxdash.xbe till PCn valfri mapp, patcha den med region patchen, döp om den till refridvd.xbe, kopiera in den i C:\ på xboxen, i din evox.ini lägger du till följande DVDPlayer= "c:\regfridvd.xbe"
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  24. #24
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    78
    Respekt
    20
    ja tackar för hjälpen! men var hittar ja nåt som patchar ja den med?

  25. #25
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    sök här på forumet jag har skrivit exakt vad den heter & hur man gör
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  26. #26
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    78
    Respekt
    20
    är det svårt ja kan inget om xbox utöver att spela å kollar film men tycker ej att xboxens dvd e något speciellt men vill ända att de ska funka? tack pege63.

  27. #27
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Xboxdash_DVD_Region_Free_Patch_v1.04 sök på google tror denligger på V1.07 nu
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  28. #28
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    78
    Respekt
    20
    har en till fråga har en till xbox hemma den e chippad men ja kan inte komma in till chippet? nån som vet

  29. #29
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    In this old world..
    Inlägg
    813
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av barkis
    har en till fråga har en till xbox hemma den e chippad men ja kan inte komma in till chippet? nån som vet
    vet vad? Vad vill du göra? Kan du inte starta boxen med chippet aktiverat eller? Funkar XBoxen? Får du något felmeddelande? Vill du öppna boxen och komma 'in' till chippet?

  30. #30
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Citat Original inlägg av barkis
    har en till fråga har en till xbox hemma den e chippad men ja kan inte komma in till chippet? nån som vet
    Komma in till chipet?
    Komma åt det dvs öppna xboxen eller det sitter 6 skruvar undertill som måste lossas med en speciell skruvmejsel.

    Ge mer information på vad exakt du vill göra tack
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. hur gör jag för att byta ?
    By El dego in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-08-14, 20:38
  2. Hur gör jag för att bränna SD i NERO Express6?
    By Daniel_25 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-07-25, 13:10
  3. hur gör jag för att få in Enigmah Video i boxen?
    By Daniel_25 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-07-22, 09:01
  4. Hur fan gör man?
    By saigon in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-09-16, 00:14
  5. ARG...över PSXCare och en massa andra saker
    By wyntoon in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2002-10-06, 18:13

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •