Detta är skitmärkligt. Jag får kontakt med xboxen när jag kör Xbox Media Center, men inte när jag kör Evox Dashboard från min pc, för att kunna ftp:a måste jag alltså dra igång Media Center. Från min Mac har jag inga problem.
Detta är skitmärkligt. Jag får kontakt med xboxen när jag kör Xbox Media Center, men inte när jag kör Evox Dashboard från min pc, för att kunna ftp:a måste jag alltså dra igång Media Center. Från min Mac har jag inga problem.
Det är för att du inte har ngt inskrivet i din evox.ini fil:
[Network]
SetupNetwork = Yes
StaticIP = Yes
Ip = 192.168.100.20
Subnetmask = 255.255.255.0
Defaultgateway = 192.168.100.1
DNS1 = 0.0.0.0
DNS2 = 0.0.0.0
SkipIfNoLink = No
SetupDelay = 0
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
Det retliga är att jag har det.
SetupNetwork = Yes
StaticIP = Yes
Ip = 192.168.0.5
Defaultgateway = 192.168.0.1
DNS1 = 0.0.0.0
DNS2 = 0.0.0.0
SetupDelay = 0
SkipIfNoLink = No
ja men har du samma ip längt på din PC då tex, vad för ftp har du?
PC
Ip = 192.168.0.3
BOX
Ip = 192.168.0.5
FLASHFXP
Öppna Flashfxp klicka fliken FTP uppe i vänstra hörnet.
Sen Qick Connect skriv samma IP adress som du hadde på din xbox t.e.x 192.168.100.5 i Server or URL kolla så port är 21.
Avmarkera Anonymous skriv XBOX på User namne & Password.
Sätt på din xbox, vänta till den har kommit in på Menyn igen.
klicka sen Connect på Flashfxp.
Du kommer då se en massa mappar uppe i högra hörnet t.e.x D,D,E,F, och så vidare.
Kolla sen vilken mapp som du har mest hårddisk utrymme på.
Sen är det bara att föra över
TOTALCOMMANDER
Klicka på FTP i totalcommander, ny anslutning,
session: XBOXEN
värddator: 192.168.100.5
anvnamn: xbox
lösen: xbox
Stäng av "Passive mode" i din FTP.
Last edited by pege63; 2004-09-02 at 15:40.
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
Jag har testat alla ftp-program jag kan komma över. Jag kan inte ens pinga från pc:n, från macen får jag blixtsnabbt svar.
Och alla mina burkar ligger så snällt i rätt Ip-serie, rätt subnetmask och har samma gateway.
Oki & du har en korsad kabel & brandväggen i WinXP avstängd ingen branvägg alls av ngt slag, har du pingat ngn annan PC från den PCn kollat så det funkat, tagit bort inställningar satt i dom igen, tagit på nätvekskortet satt i det igen ....osv...osv?
Du satte mig på rätt spår. Jag kan pinga från en annan pc. Det måste vara fel i den här. Får tydligen ta i med hårdhandskarna. Tack!
Det löste sig. Jag avinstallerade kortet och körde allt från början. Nu är jag en glad nörd!
Ja det brukar hjälp & lösa mycket av problemen, ha det så kul nu
Bookmarks