Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Kopplingsschema för att koppla in lcd

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Kopplingsschema för att koppla in lcd

    Ska snart införskaffa ett smartXX chip och läste att det hade stöd för LCD. Och jag har ju en lcd liggandes ( http://www.fractronics.com/4x20bla_new.shtml )

    Så nu skulle jag vilja ha ett kopplingsschema, så jag vet vad som ska lödas var

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Maila så skickar jag den som gäller för våra displayer i word format + pdf-filen till de displayer vi säljer. Är det samma pinout på din display så är det ju bara använda samma anvisning.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Lyckas varken pm´a eller maila till dig. Så du får hemsk gärna maila kopplingsschema till mig.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag har skickat till din *******.
    Det var c.a 500K så det kanske inte får plats där
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    h-o-t-m-a-i-l
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Har precis kopplat in en likadan lcd som zod5 (http://www.fractronics.com/4x20bla_new.shtml). Men jag får inte fram någon text. Bara 2 rader vita fyrkanter. Jag har snurrat på contrastpotten väldigt noggrant men det hälper inte. Har kollat och mät alla lödpunkter och det stämmer. Någon som har några ideér? Är det någon som har fått en lcd från fractronics att fungera med Smartxx?

  8. #8
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Hmm det var tydligen mitt Smartxx LT OPX chip som var sönder Testade med en kompis chip och då fungerade lcdn kanon.

    Allt förutom lcd-funktionen fungerade med mitt chip, märkligt.
    Blir väl till att beställa ett nytt chip...

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Stiq,

    Jag tänkte själv köpa en sån display som du köpt. Har du någon detaljerat kopplingsschema, eller går det att få en kopia av det som Hansi tipsade om?

    Tack på förhand,

    MVH Fredson

  10. #10
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Jag följde anvisningen på SmartXX hemsida som gäller HD44780 kompatibel lcd och LT OPX chippet (vilket jag har).
    http://www.smartxx.com/download/manu...PX_Display.zip

    Har man att Smartxx v2 chip så tror jag denna anvisning gäller:
    http://www.smartxx.com/forum/attachm...mentid=43&sid=

    Annars finns ganska mycket att hitta på Smartxx forum.

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Hej Stiq!

    Tack för ditt svar! Jag ska beställa en LCD och försöka ge mig på det här. Du råkar inte ha någon bild på det slutliga resultatet på din modifiering? Kunde vara roligt att se placering etc.

    Var det värt besväret tycker du? Jag tänker använda min display för att kunna navigera i XMBC utan att behöva slå på projektorn. Typ för musik som jag vill streama från min PC till vardagsrummet.

  12. #12
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    108
    Respekt
    20
    Är också väldigt nyfiken på det slutgiltiga resultatet! Precis som fredson har jag tänkt använda mig av LCD till exakt samma sak, om det går? Lite bilder stiq!!

Liknande diskussioner

  1. färdig SmartXX + LCD [bilder]
    By mTTs in forum SmartXX Support
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2004-09-24, 07:42
  2. Angående Kabellängd för installation!!!!
    By Arguman in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-02-07, 05:41
  3. tagg för att bara se gb?
    By pemani in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-12-12, 16:30
  4. 3.1 Installation av Evolution-X BETA 1.8.458
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-08-20, 21:49
  5. Neo 2.2 med AR2 - timing för att trycka på X?
    By eastrom in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2002-06-11, 00:27

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •