Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Jag fruktar NTSC

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    21

Jag fruktar NTSC

I denna stund så laddar jag ner Riddic från supernova, ja med det sexiga Bittorent.
    Det är ett NTSC spel, mitt första. Så nu till saken.
    Finns det något sätt att kolla om Tvn klarar av NTSC? Har en rätt gammal TV och vill vara säker innan jag ändrar något.

Game On!

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    0
    Om du har en DVD-skiva som är region 1 (NTSC) så kan du enkelt testa teven. Kan du se filmen så klarar teven NTSC.

Ett annat sätt är att söka på nätet, de flesta tillverkare har tekniska specifikationer där det brukar stå om teven klarar NTSC eller inte.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Testar du DVD:n på xboxen så gör det ingen nytta alls, för har du boxen i PAL läge så visas NTSC filmer konverterade till PAL50.

Säkrast är att bränna enigmah videomode switchdisc, då kan du enkelt ställa tillbaka till PAL (bara boota och trycka på gröna knappen) om tv:n får frispel med ntsc signaler.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

1. Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2004-07-06, 00:42
  2. Nya bios behövs...tror jag?!
    By Ola in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2004-03-03, 19:48
  3. Jag har nog klantat mig
    By Jay in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Senaste inlägg: 2004-02-11, 20:27
  4. jag råkade felflasha min xbox, hur återställer jag den?
    By hfors in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2003-12-25, 14:53

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner