Hur oppnar och installer jag .tk.gz filer?? Jag har xebian 1.0.1 PS: Hur far jag in bokstaverna z- aao i linux som ni ser kan jag inte skriva dessa boksaver med prickar och ringar over sig pa linux
Hur oppnar och installer jag .tk.gz filer?? Jag har xebian 1.0.1 PS: Hur far jag in bokstaverna z- aao i linux som ni ser kan jag inte skriva dessa boksaver med prickar och ringar over sig pa linux
du öppnar gz filer gen om att skriva "gzip filnamn.gz" (lr va nu filen heter...)
huyr man får fram åäö har ja ingen aning om.... om det ens går......
respektDu är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
http://945gl.no-ip.org
#svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!
jag skrev det du sa och sa star det: filnamn already has gz suffix -- unchanged det jag foroker installera ar tcl8.4.7-src.tar.gz och amsn-0_92.tar.gz eller amsn-0.93-linux-installer.bin vet non hur man installer de har formaten e jag valdigt tacksam ps beskriv sa noga som mojligt for jag e samst pa det har
nåt i stil med. cd tlc8.4.7.src.tar.gz
./configure
sen vet jag inte mer.
har du 1.0.3? går fan inte att installera nåt.
//macke
HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2
ja kommer inte ihåg hur man skulle göra (va 532789år sen ja använde linux) men sök på t ex google....... lovar att du hittar..... (jag gjorde det iaf)......... ang. aMSN så finns det en "install guide" på deras hemsida......... men ja har faktiskt aldrig fått aMSN att fungera...............
Om du vill ha MSN i linux kan du juh använda den webb baserade verisonen.... den funkar fint.....
vill du ha IRC kan ja tippsa om prgrammet "BitchX" (tror ja d hette).....![]()
respektDu är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
http://945gl.no-ip.org
#svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!
om du ska installera amsn måste du installera en massa skit först.lyd mitt råd och skit i det du kommer ändå bli besviken.(om du inte e skitduktigt på Linux).
//macke
HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2
du ska inte zippa filen du ska unzippa filen alltså
"gunzip filnamn.gz" då ska det funka skriv "man gunzip" för att läsa om kommandot
![]()
![]()
Detta är min signatur
Jo precis, man måste vara skitduktig det är därför mer och mer personer går över till gnu/linux. Det är inte svårt om man försöker.Original inlägg av mackeswissman
Sedan behöver man inte mycket för amsn, du behöver tcl/tk-installerat och kanske någon extra lib
Bookmarks