När jag bytade hårddisk så la jag in bios 4980.06. Nu kan jag inte starta boxen utan att sätta igång chippet. Dessutom har jag problem att starta vissa spel oxå. Är detta ett bios problem eller?
Det sitter ett alladin chip i.
När jag bytade hårddisk så la jag in bios 4980.06. Nu kan jag inte starta boxen utan att sätta igång chippet. Dessutom har jag problem att starta vissa spel oxå. Är detta ett bios problem eller?
Det sitter ett alladin chip i.
Har du original ms dashboard på nya hårddisken?
Följde du mig guide eller har du bara provat dig fram?
Vilken felkod?
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Jag flashade om innan jag bytade hårddisken. La in superdisc 3.7 (large drive).
När jag startar utan chip får jag upp att jag ska kontakta support på en massa olika språk. Jag kopierade inte några filer innan jag bytade hårddisken. Det kanske jag skulle gjort men hastigheten var så låg som 15k/s så det skulle ta ett dygn att kopiera.
Kör install original ms dashboard från superdisc 3.7rc8
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Ok jag ska prova det. Vet inte vilken version av superdisc 3.7 det är. Har superdisc 3.7 r8 lite. Den går väl oxå.
Jag hade felkod 21 efter att jag installerat MS Dashboard får jag felkod 13. Det står att bios är okänt trots att jag satt in 4980.06. Vadf är det som har hänt?
13 - kernel - Kan inte ladda Dashboard (pga ingen/felaktig nyckel, eller något annat fel som gör att xboxdash.xbe inte kan starta)
Installera om MSDashen igen, sen evox dash
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
har du låst HDDn????? det måste du göra iaf för att kunna starta MS Dash med chippet avaktiverat......
respektDu är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
http://945gl.no-ip.org
#svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!
Nu funkar den som den ska. Installerade om Ms Dash från en annan superdisc och då funkade det. Tackar.
Bookmarks