Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: G partition och ftp problem

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    G partition och ftp problem

    Jag har en alldeles fint nymoddad xbox i vardagsrummet och har vissa småproblem...

    Först å främst har jag en 200Gb's hårddisk som därför bör vara uppdelad på f och g (lite på de andra också förståss). Skämms lite här eftersom jag har låtit ett annat företag än psxcare utföra modningen men detta företag låg närmare. Dom påstår att xboxen e moddad så att g är nån sorts spökpartition och filer läggs där automatiskt när f e full...problemet ligger i att g visar 0Mbyte vilket jag anser onormalt, någon som vet vad det kan vara för fel? jag har "yes" på frågan "use G drive i instälningarna...

    fråga två. Angående flytt av filer med hjälp av ftp(Flash FXP)...jag tänkte flyttaöver min fina musiksamling från datorn och påbörjade proseduren...ett problem uppkommer då i hjämna mellanrum i slumpmässigt utvalda filer.
    "TYPE I
    200 Type set to IMAGE.
    PASV
    502 pasv is not implemented.
    PORT 192,168,0,100,8,45
    200 Port command ok.
    STOR 02-a_perfect_circle-weak_and_powerless-srpmp3.mp3
    426 Connection closed , file opening failed.
    Transfer Failed!
    "
    vad menas?? hur kan man lösa det?? händer även på andra filer såsom filmer

    skulle vara väldigt tacksam för svar!

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    "spökpartition"
    "filer läggs där automatiskt.."


    Vad är det för idioter som svamlar på det där sättet, det var det dummaste jag hört på länge. Skyll dig själv som anlitade dom :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    47
    Respekt
    21
    Fundera över om Du inte ska byta bios och formatera om, så att du får allt på f:, ladda ner valfritt bios för stor hårddisk (tex 4893.06) och superdisc (bioset finns nog på nyare superdisc). Finns guider för detta på forumet. Vad gäller nätverket så hade jag liknande problem, i mitt fall var det att jag hade dynamisk ip - ändra detta i så fall till statisk och testa sen.

    MVH
    Oscar

    PS jag utgår från att det fattas gb totalt sett och då verkar det lika bra att börja från början än att felsöka vad som felinsttallerats med tanke på att du inte verkar veta vad de använts sig av för bios mm.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Exclamation Help

    Hur gör man då för att komma åt G: i tex avalaunch?
    Jag har en 200gb HD, smartXX chip och använder 4983.67 bioset. När jag skulle installera från superdisc 3.7 så skapades även G:. Har läst och sökt i forumen men hittar inte rätt lösning på problemet. Jag kan se och kopiera över filer via FTP från datorn men kan inte köra dem i xboxen. Kan inte heller föra över spel från skiva via dvd2xbox programmet. Måste jag formattera om hela HD'n för att få allt på F: istället?. Kan jag flasha om till 4983.06 utan att partition F: med alla spel förstörs?

Liknande diskussioner

  1. Problem med Ftp
    By Bat_782 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-05-19, 22:59
  2. Xbox låser sig vid startup?? hjälp !!!
    By reed in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2003-09-29, 13:12
  3. FTP problem, Xbox hänger sig !
    By caw78 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-04-26, 12:10
  4. MULTI X PROBLEM
    By JULIA in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2000-12-19, 21:25
  5. Disk bytes problem!
    By kalle in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2000-10-31, 08:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •