Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Hjälp med allt!

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    0

Hjälp med allt!

Hej.
    Jag har kollat runt på alla möjliga sidor om hur man moddar och konfigurerar boxen för att uppnå önskat resultat men jag är ett UFO i denna värld så jag kanske kan få några raka svar.

I skrivande stund gäller följande:
    Jag har installerat ett Akira 2 chip (fungerar) och efter planlöst fumlande lyckats få boxen att boota med EvoX dashboard.
    Media center är installerat men man kan INTE spela upp original DVD film.

Som jag vill att det ska bli:
    Jag ska ha boxen i bilen och vill därför snabbt kunna nå menyer för dvd uppspelning och mp3 katalog. Jag vill också att fjärrkontrollen ska fungera i menyerna.
    Jag vill, om möjligt, installera en slot in DVD-läsare som komplement till originalet för en stiligare installation. Läsaren bör ejecta genom boxens eject-knapp.

Vad jag alltså vill veta är vad som ska stå i "evox" filen för bästa resultat, vilken mediaspelare som lämpar sig bäst för ändamålet, hur jag fixar DVD problemet samt om man kan installera en slot in läsare lite halvlätt.
    Om det är nåt annat jag missat så är det bara att smiska mej.

Tack på förhand!

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    25
    du kan juh alltid spela upp DVD filmer i MS Dashboard om du har fjärrkontroll........
    annars instalera SuperDisc och spela upp i "dongel free DVD player" (tror ja den heter).......

dom andra frågorna fattade jag inte riktigt
    Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
    respekt

Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
    Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
    http://945gl.no-ip.org
    #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    0
    Så ingen vet om en slot-in läsare kan funka i en xbox?
    Enda skillnaden är så vitt jag vet att man inte trycker på en knapp när man vill att skivan ska in utan bara puttar in den. Å andra sidan så kan man ju tvinga in släden på en släd-läsare också så det borde väl inte vara någon direkt skillnad?

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av steelsky
    Så ingen vet om en slot-in läsare kan funka i en xbox?
    Enda skillnaden är så vitt jag vet att man inte trycker på en knapp när man vill att skivan ska in utan bara puttar in den. Å andra sidan så kan man ju tvinga in släden på en släd-läsare också så det borde väl inte vara någon direkt skillnad?
    Xboxen är väldigt kinkig med vilken DVD-läsar den har. I stort sett enbart de tre originalspelarna fungerar med originalspel vad jag vet.
    Det finns lite intruktioner på nätet för hur man moddar ett fåtal andra spelare för att fungera i boxen, men det kräver en hel del tekniskt kunnande och lödande i själva spelarna.

Liknande diskussioner

1. Hjälp med min High Definition AV pack!
    By Jonas_b in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-07-16, 19:23
  2. lite hjälp. med usb joxet
    By zickbone in forum X-B.I.T. support
    Senaste inlägg: 2004-06-24, 23:13
  3. HJÄLP med NTSC spel!
    By Tobbee in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-03-21, 17:53
  4. Hjälp mig med mitt origa chip
    By Tuppen in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2003-01-02, 10:47

Bookmarks