Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Superdisc "fastnar" inte på hd´n.

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    0

Superdisc "fastnar" inte på hd´n.

Hej!

Bytte hd i boxen idag (från orginal till 120gb). Stoppade i superdisc skivan, formaterade, lade in superdisc, låste hd´n. När jag startar upp boxen med skivan i så funkar det, men utan skiva så står det att den är trasig. Det funkar att spela och sånt. Det är bara som om innehållet inte vill fastna på hd´n. Någon som varit med om detta? Har sökt igenom forumen utan någon lycka att hitta någon info om liknande problem.

Kosmos.

Registrerade
    Jul 2004
    Från
    Stockholm
    Respekt
    21
    Har inte använt superdisc så mycket man har för mig att alla program inte går att installera på datorn, under psxcare kan du väla att installera evox och msdashboard i alla fall.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Prova install original ms dashboard
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    0
    Hej!

Har nu installerat ms dashboard. Men vet dock inte vad jag ska göra sen ska det funka att installera superdisc sen? Går och provar nu.

Kosmos.

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    0
    Har inte fått det att funka än, ingen som har något mer förslag?

Kosmos.

Registrerade
    Jul 2004
    Från
    Stockholm
    Respekt
    21
    Ladda ner de program och filer du vill ha till datorn istället och ftp:a över det till xboxen - för att få igång en ftpanslutning är det nog enklast om du lägger in evox dashboard från superdiscskivan (sen i inställningarna i evox anger du statisk ip och adresser).

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    0
    Jo, det skulle funka om det gick att installera Evo-X. Det ända som jag kan installera från superdisc skivan är MS-dashboard. Kan inte komma åt xboxen via ftp heller då det inte går att spara ip inställningarna heller varken med eller utan skiva i.

Kosmos.

Registrerade
    Jul 2004
    Från
    Stockholm
    Respekt
    21
    Såvitt jag förstår dig funkar superdisc med skivan i. Har för mig att man genom skivan kan köra avalaunch dashboard - därigenom borde det gå att upprätta en ftp-anslutning och sen lägga in valfritt dashboard på hårddisken. Offtopic kan jag varmt rekommendera xbmc. För övrigt verkar det vara knas med din superdisc, kanske värt att ladda ner alt bränna om den på nytt?! Lycka till!

PS Bara en tanke - kan det möjligen vara något fel på biosen, är du säker på att du har rätt version (skiljer beroende på xbox-version och hårddiskstorlek)?

PS2 Kan du ha kommit åt själva chippet så att det glappar? På mitt (xenium (mkt bra chip för övrigt)) lyser en diod som visar att det är igång.

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    25
    Kan inte komma åt xboxen via ftp heller då det inte går att spara ip inställningarna heller varken med eller utan skiva i.
    superdisc har redan en IP fasstställd på skivan (192.168.0.X, kmr inte ihåg va det va) så hitta på den IPn å sen FTPa in å skicka över grejjorna du ska ha på HDDn.....
    Du har senaste versionen va? (SD 3.7rc8)...... om inte tanka nyaste verisonen å bränn ut den.....
    Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
    respekt

Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
    Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
    http://945gl.no-ip.org
    #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    man kan ju vara lite smarta än sådär kan ju packa upp hela CD sätta in JUST dina IP inställningar som du vill ha, packa ihop den (med rött program alltså) på så sätt kan du komma åt allt på xboxen direkt när du sätter in skivan.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    25
    jo d går juh göra så åxå men d tar juh längre tid än att pröva lite ipadresser t ex 192.168.0.1/101 osv.......

btw... mitt 1500 inlägg
    Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
    respekt

Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
    Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
    http://945gl.no-ip.org
    #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Jo så kan man ju pröva sig fram hela dagen tar lång tid ca 3-4 min på mitt sätt.

har för mig den har xxx.xxx.100.3 el så var det .0.3
    Last edited by pege63; 2004-09-08 at 09:35.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Liknande diskussioner

1. Hjälp med Superdisc
    By mattiasmellgren in forum X-ecuter 2 LITE support
    Senaste inlägg: 2004-07-23, 10:35
  2. Kan inte flasha med Xecuter2 4978! HJÄLP!!
    By Peter.nilsson in forum X-B.I.T. support
    Senaste inlägg: 2004-04-11, 13:34
  3. Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-05-08, 06:48
  4. original pal - ntsc spel funkar inte på min ps2. svara ( inga spel funkar !!!! )
    By Mephisto-Live in forum Messiah - Teknisk support
    Senaste inlägg: 2003-03-02, 12:08
  5. cd2,cd3,cd4 osv. Dessa går INTE att ladda. Bråttom.
    By Mantis in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2001-06-04, 22:10

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner