Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Hackande DVD?

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2002
    Från
    Uddevalla Sweden
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Post Hackande DVD?

    Hejsan!

    För cirka 10 månaders sedan nu så köpte jag ett PS2 med DVD-chip utav er. Det har fungerat nästran perfekt. Men två av 20 dvd filmer har börjat hacka en bit in i filmen.
    Filmerna är.

    Halloween 7 Region 2
    Guinea Pig 2 Region 0

    En bit in i filmen börjar den hacka och efter ett tag står det "cannot read disc".
    Filmerna funkar bra i min dators DVD
    Det finns inga repor på filmerna(det finns inga repor på nån skiva jag äger)
    Däremot kan man urskilja ett svagt vågigt mönster i skivorna som lixom är ljusare än resten. Detta mönster återfinns även på en annan skiva men den spelas problemfritt.
    Jag har "dammsugit mitt playstation 2 ggr under tiden jag ägt det. Är det för lite? Det ser inte dammigt ut på baksidan alls.

    Vad kan det bero på?
    Liehgeis

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Du bör kontakta oss direkt per telefon.

    Vill du reklamera den måste du ju ändå skicka in den till oss. Beror det inte på damm eller på skivorna utan på att lasern helt enkelt börjar ge upp i förtid så går det på garanti.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2002
    Från
    Uddevalla Sweden
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Post

    Då undrar jag.

    Hur länge har jag kvar på min garanti? Jag köpte det på sensommaren förra året.

    Har ni kvar beställningen i registret?

    Fredrik Augustsson
    Bäckenäs 11
    45063 Högsäter

    Anledningen att jag undrar om hur länge jag har kvar på garantin är att jag tänkt modifiera det med ett Messiah eller Titan-chip. Men jag får inte lön förrän om tre veckor och jag vill ju inte behöva skicka in konsolen två gånger.

    Jag undrar också om ni tar in Titan snart? det känns lite jobbigt att lägga ut 2300 på chip + montering när man kan få en likvärdig produkt för 1700.

    Vilket är det säkraste sättet att skicka sin konsol med posten? Finns det nån slags försäkring man kan teckna ifall det kommer bort?

    MVH // Fredrik Augustsson
    Liehgeis

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Du har 1 års garanti från att du köpte din PS2 i butiken/löste ut de på posten (alternativt från ditt orderdatum om du inte har kvar postkvittot).
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2002
    Från
    Uddevalla Sweden
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Unhappy

    Men jag undrar fortfarande ifall du tror att det är nåt fel på mitt PS2? Det krånglar aldrig annars?
    Det har ju hållt på så här med just dom filmerna under hela tiden jag ägt det borde den inte krånglat mer ifall det skulle vart nåt fel på den? Tror du att du kan kolla upp när beställningen var gjord?

    MVH // Fredrik
    Liehgeis

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2002
    Från
    Uddevalla Sweden
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Post

    Om jag inte skulle skicka in den nu och sen få problem om ett tag för att lasern krånglar vad tar ni då för att laga den?
    Liehgeis

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Det är svårt att avgöra om det är ett problem utan att ha testat själv. 2 filmer av 20 verkar ju inte vara något större problem, men helst vill man ju att alla 20 filmer skall fungera, speciellt om de 2 filmerna fungerar bra på andra PS2.

    Du kan ju prova med nya dvd-drivrutiner.

    Att byta laser kostar nästan lika mycket som en ny PS2...

    Om du vill att jag kollar upp din order får du maila psxcare@netcare.se och ange komplett namn och adress.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Feb 2002
    Från
    Uddevalla Sweden
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Post

    Jag vet inte ifall de funkar med andra PS2'or jag har bara testat på min och min dators DVD. Tack för tipset om drivrutiner ska kolla upp det.

    MVH // Fredrik
    Liehgeis

Liknande diskussioner

  1. DVD från xbox till datorns dvd brännare
    By cyclo_hexene in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-12-16, 15:29
  2. hackande dvd?
    By MercY in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-09-18, 08:35
  3. DVD Region X och dvd ver. 2.13?
    By ktd in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-02-02, 22:29
  4. Dvd Region X
    By Oddman in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-04-16, 12:43
  5. Hackande spel
    By Glesbter in forum Playstation - backup/patchar
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2001-07-15, 12:07

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •