När jag sätter i min HD Loader skiva som jag precis fick idag från psxcare, så funkar det inte...ps2'an påstår att det inte är en kompatibel ps2 skiva som sitter i!?
Någon som vet något om detta!?!?!???
/Pixaren
När jag sätter i min HD Loader skiva som jag precis fick idag från psxcare, så funkar det inte...ps2'an påstår att det inte är en kompatibel ps2 skiva som sitter i!?
Någon som vet något om detta!?!?!???
/Pixaren
Vissa PS2 har svårt att läsa skivorna. Dom är ju inte direkt tillverkade i sonys egna fabriker :-)
Prova att ställa ps2:an både som vanligt och på kanten.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Det funkar fortfarande inte...går det kopiera skivan till pc'n hd sen vidare därifrån på något vis till minneskortet på ps2an!?
Någon som vet något trix eller sätt att lösa problemet på!?
Är din cd läsare verkligen så himmla utsliten! då kan jag förstå att du behöver hdloader hehe.. testa och rengör lasern eller nåt
Tja....den borde ju inte vara så sliten..den är endast 3 veckor gammal (konsollen), tog med hd loader till en polare som köpt sin nya ps2a 2 veckor innan mig på samma ställe och på hans fungerade det varje gång man provar där.....nej nu bär det av till affären och byter min konsoll, då det uppenbarligen är något fel på lasern eller dylikt.
Modell 30004 R kan inte läsa HD Loader. OBS! 30004 kan det.
Ursäkta om jag lägger mig i men jag har en ps2 30004 R och det funkar visst, dock kan det vara lite problem att få den att gå igång, men det funkar, så du som har en 30004 R som jag, var inte ledsen, det funkar!
Hmm jag har det problemet att den hella tiden vill att jag skall stoppa in en format skiva.
Det har funkat en enda gång och jag fick instalerat ett spel körde ett tag och det funkade perfekt.. Sen stängde jag Ps2:an
och sen när jag skulle starta igen så stor det att jag skall stoppa in en format skiva.
Jag änvänder HDLoder skivan så ni inte tro att jag är så bakom flöttet.
Men jag har inte fått igång den sen dess.
Är det någon som har någont förslag så är jag väldigt tacksam.
tja... prova rengöra linsen på nå sätt.. kanske skivan... om du har chippat kanske du kan bränna en kopia av hdloader cracked ?
Jag skall testa, jag skall försöka få en kille löda in chippet.Original inlägg av Allexz
Åter kommer med slutresultatet.
Min HD loader krånglar ständigt och nog avundas jag dem av mina vänner som bara behöver sätta igång sit ps2 och köra. Men det funkar när man sat på och av ett par gånger och lutat ps2:an i lite olika vinklar. Men det kan det vara värt.
Bookmarks