Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: ps2-backuper med matrix infinity

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    0

ps2-backuper med matrix infinity

köpte och monterade ett matrix-chip på min ps2'a hos er nu i sommar, och det funkar mest fint. dvd'er krånglar dock, och brukar kräva att jag trycker in cirkel vid uppstart. men det går att leva med.

mitt problem är bara att jag inte lyckats med ps2-dvd-backuper. jag kan göra cd-skivor, men när jag försökt med dvd'er så tror maskinen att den fått en dvd-film, och så funkar det inte.

funderade först på om inställningarna blivit kajko på nåt vänster när jag brände, men eftersom jag gör ungefär samma saker som med cd-skivor (vilka funkar) så tvivlar jag smått på det. och nu, efter flera dagars svärande, så börjar jag ana att det handlar om dvd+/-.
    jag har använt +. kan det vara det som är problemet?

ifall det skiljer sig från modell till modell så finns jag i ert register. ta bara en titt på min mail-adress.

har verkligen försökt som fan att lyckas på egen hand, men det går bara inte. tack på förhand.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Prova traxdata dvd-r, bränn i 2x
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    0
    oj, snabbt svar =) tackar och bockar. ska försöka det.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Och ladda hem senaste uppdateringen!

http://www.infinitymod.com/cgi-bin/m...inity_software
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    0
    verkar inte som om jag kan bränna dvdminusar. min plusbrännare erkänner inte ens att det är en skiva som ligger i min brännare =/
    slösade bort en till plusskiva också, men ps2'an tycker fortfarande att det är en dvdfilm den fått, trots att skivan innehåller dessa filer;

EDIT: sorry förresten. inser först nu att jag befinner mej i helt fel forum =)
    Last edited by Kaysow; 2004-09-07 at 18:07.

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    0
    det funkade nu. med dvd+. vara bara fel inställingar vid bränningen. var tvungen att använda sony's cd/dvd generator, som spelmakarna själva använder när de bränner sina testskivor. allt e väl =)

Liknande diskussioner

1. Problem med matrix mxl2
    By Qvision666 in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2004-08-18, 00:21
  2. Snälla, hjälp mig med mitt RGB-problem innan jag slår sönder mitt PS2!!!!
    By degas in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2003-08-06, 02:51
  3. [Köp av Ps2 med Multi X]
    By TwiZteD in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2003-07-13, 09:17
  4. PS2 Backuper med neo 2.2
    By PS2_freak in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2002-11-21, 20:53
  5. Import Spel Med Neo 2.2 å AR2
    By DunderKlumpen in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2002-03-04, 12:15

Bookmarks