Hur varma är era xboxar , innan resp efter mod.
Min CPU var på 55grader innan mod :S
Nu efter är den runt 44grader.
Hur varma är era xboxar , innan resp efter mod.
Min CPU var på 55grader innan mod :S
Nu efter är den runt 44grader.
Xbox är livet. Livet är underbart
Min XBOX ligger på ca: 54 grader efter mod. Kan inte jämföra med vad den låg på tidigare, det var i våras innan sommarvärmen.
När det blir vinter går den säkert ner under 50° C
Jag har satsat på att få den så tyst som möjligt. Boxen har en 80mm LED fläkt och jag har bytt kylpasta på CPU:n till Artic Silver.
Sen bör jag nämna att den står ovanpå min Dreambox, vilket betyder att XBOXen ligger på ca 30-35° C även när den är avstängd.
Hmm... när jag tänker efter bör jag nog göra något åt situationen.
Xbox v1.4, Aladdin Advanced, X2 4981 Bios, 160 GB HD
HDD-LED, Clear Jewel + rund CCD, 80 mm LED-Fan, USB Port
Xbox länkar...Allmän Info...Bilder - Mods...
Original inlägg av TKmn
Haha jo du bör nog göra det... jag skiter i om min låter mycket då jag har volymkontroll på stereon :P
Xbox är livet. Livet är underbart
min CPU ligger på 40 grader ungefär.... HDDn 33 grader.... å moderkortet 35 grader....... orginalkylning......
respektDu är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
http://945gl.no-ip.org
#svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!
mitt xbox e knäpp tyst har moddat in en 80x80 fläkt fast det blir varmt när jag tittar på filmer o så i xbmc runt 60C.. skulle säkert bli skit varmt om jag lirade xbox spel med det
Har ställt in mitt Media Center på max 49 c. Och oftast går fläkten på endast 2 %
hur har du gjort det?? vilken release av xbmc har du? ;POriginal inlägg av fala_scarface
08/20, Byt skin till Project Mayham, gå in på generella inne på inställningar, sen på system lr nått liknande, näst längst ner...
Original inlägg av Lucif3rVad har ni för några xboxar egentligen. Jag har en Xbox Crystal och den ligger på 51-53 c på CPUn och den snurrar för det mesta på 20 % i fläkthastighet.Original inlägg av fala_scarface
Mvh
Granqvist
ja har en v1.4 lr 1.5.....inte moddad på nått sätt (förutom Neonljus osv )Vad har ni för några xboxar egentligen. Jag har en Xbox Crystal och den ligger på 51-53 c på CPUn och den snurrar för det mesta på 20 % i fläkthastighet.
respektDu är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
http://945gl.no-ip.org
#svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!
Grah, min box ligger på 38-40 mb temp och cpu mellan 48-51 cpu temp efter moddning och med orginal kylning... kanske man skulle byta kylningen eller öka varven på orginal fläkten?
XBox | Xenium 2M Ice | 160gb
bah under 55C borde la vara lungt... om man vill ha ett tyst xbox så blir det varmt, om man vill ha ett kallt xbox så måste det låta högt... lr ha xboxet i ett kylskåp :P
Har inget behov av att det måste vara knäpptyst då hade jag monterat vattenkylning
Men man kanske ska öka farten på fläkten för att sänka tempen lite grann?
XBox | Xenium 2M Ice | 160gb
Lär va nå fel på mitt crap. Har aldrig sett den över 1° C
det LÄR!!! vara det jaOriginal inlägg av uneasy
Detta är min signatur
Vid arbete (XBMC) har den legat på ca 55 c med stor hdd - detta både före och efter jag monterade en tyst papst 12 db fläkt.
Min xbox blir ca 46c när jag har kopplat in fläkten med samma ström som hdd:n och ca 60c när jag har den till "orginalutaget" för fläkten. bara det att när den är med hdd:n låter den mycket och dioderna lyser starkt och tempen är låg. Men när jag kopplar in till andra uttaget så e den nästan helt tyst men lyser dock inte lika starkt och blir runt 14c varmare.
Och så en fråga: är det nån som har nått bra tips på vart man ev skulle kunna sätta in en till fläkt så att man har två st fläktar????
Mvh/Gustav
Min ligger på 52,2 När jag spelar så ligger den på cirka 55.
Hur varm kan man ha en xbox innan den börgar "brinna"???
Beror på vilken vätska du skall för att antända den med, glöm ej plocka fram korven & bröden
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
men va seriös du är.
Jag vågar inte svara på det. Xboxen har ju liknande Pc kretsar så vänd dig till en dator affär och fråga.Original inlägg av Buchwacker
xboxet kan inte börja brinna utan någon form av modd för det... xxboxet har en "hardware" sak som gör att så fort det blir över...tror det är 70 C så stängs den av tills dess att den är tillrekligt sval för att starta igen, tror den måste ner under 30 för att den ska starta igen.... inte säker.... läste det på *******.com... men det ska tydligen gälla 1.0 o 1.1, inte dom andra, dom lägger av vid 64 65 nånting o börjar köra när dom är vid 50 igen... så är det vettö...
källa:xbox-scene.com och *******.com
PS2 med förmodat Messiah 2 chip.
jag vet inte varför, men av någon anledning så spelar jag knappt brända spel...
Metal Gear Solid är den bästa spel serien till PS2.
inte att glömma FF serien ^^
Övrigt:
Xtag: fetalist
Vad är det för fläkt du har nu? Och hur många procent kör du den i? Jag kopplade in en 80mm papst i original kontakten som ja kör på 70%... Men jag skulle vilja kyla CPU mer(nu 62 grader) men fortfarande ha boxen tyst!Original inlägg av Buchwacker
kanske skall fixa en cool vattenkylning =)
lycka till med vattenkylningen, hör gärna av dej när det är klart, och berätta hur du gjorde.
finns termometer inbyggd i xboxen ? eller hur fixar man det? (obs har alladin live ifall de kan finnas på chippet)
lycka till med vattenkylningen, hör gärna av dej när det är klart, och berätta hur du gjorde
Finns en kille som vattenkylde en xbox för ung två år sen på xbox-scene
tsss
holymonk: cpu tempen kan du se i de flesta dashboards
finns det beskrivningar på hur man sätter in vattenkylning??
Bookmarks