vad är storleken på fläkten till xboxen .. skulle vilja ha en som är tystare ,kollade efter några på datorfixarna...men är det nån som har bättre förslag är välkomna...men stoleken vill jag veta för att beställa en....
mvh
vad är storleken på fläkten till xboxen .. skulle vilja ha en som är tystare ,kollade efter några på datorfixarna...men är det nån som har bättre förslag är välkomna...men stoleken vill jag veta för att beställa en....
mvh
70mm tror jag det är.
Edit: Varit in på datorfixarna och kollat, de hade inte mycket att komma med där, var in i butiken alltså. Tyvärr.
Ta en 80mm , fila lite på kanterna till fläkten och i plasten till HDD´n.
Man kan ev klippa lite i plåten så fläkten får mer plats.
Eller som en kompis om inte orka. han montera den på utidan på "baksidan" vid utblåset.
Varianterna är många . Du gör det som känns bäst för dig så att säga.
Själv klippte jag i plåten och fila lite på plasten till HDD´n ,montera in en 80mm med en variaror på så jag kunde ställa hastigheten på den där ifrån.
Har nu mera tagit bort variatorn då jag kör med XBMC 2004-09-17 som dash .
I den kan man ställa hastigheten antingen via procent eller temperatur.
Idag ligger boxen på ca 50C efter ha tittat på en film och det som låter mest är dvd spelaren![]()
Ifall man vill slippa klippa / fila så är det ingen som vet av någon nätsida som säljer 70mms fläktar ? Letat febrilt utan att hittta något :/
Hur pass mykcet luftflöde bör fläkten man stoppar in i boxen klara av ? Ifall det nu är det man "mäter" det i.
Bookmarks