Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Skriker efter hjälp!!!

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    21

Skriker efter hjälp!!!

Tjenare...
    Nu har jag köpt ett nytt chip(Aladdin Advance PLUS) eftersom psxcare sa att det troligtvis var chipet som var fel på min box. Fick hem det från psxcare igår och lödde in det men har fortfarande SAMMA fel. Jag har förklarat många gånger på forumet vad felet är men får ingen respons så har spelat in ett film klipp på vad boxen gör när jag startar den.

Film klipp på hur boxen uppför sig.

Blir tacksam för alla svar men ni från psxcare som sa att jag borde köpa nytt chip kan ju oxå kolla :P

Kan även skriva vad boxen gör när man trycker på den:
    När man håller in knappen ett par sekunder för att chipet ska starta så blinkar det rött/gult runt eject knappen precis som det ska i ungefär 1-2 sekunder sen stänger boxen av sig själv. Efter ytterligare 1-2 sekunder så startar den av sig själv men då med chipet oaktiverat med MS Dashboard.

Nån som har en aning ? som sagt har bytt chip så det sitter ett spritt nytt i och alla kablar är omlödda så där "ska" det inte vara nått fel. Biosen som jag trodde först att det var "ska" det inte heller vara nått fel på eftersom det är ett nytt chip i. Xboxen är en v1.4.
    Last edited by KingPing; 2004-09-09 at 11:52.

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    21
    Trevlig video
    problemet kan vara: dålig lödning / trasigt chip / korupt bios fil på minnet

Kontrollera att du har lött alla kablar , BT L1 L2 D0 och att du har lött dom på rätt ställe, titta även om chippet ligger rätt placerat på LPC bussen

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    21
    Hehe tack :P

Hade ett likadant fungerande chip innan detta hände sen lånade jag ut boxen till en kompis som sa att när han startade den hemma så gjorde den sådär men det vet man ju aldrig :P Så jag frågade psxcare om vad som var fel och dom gissade på att ett nytt chip behövdes så jag har ju köpt ett nytt och lött om alla kablarna... så det "ska" inte vara nått fel på kablarna/lödningarna. Biosen "ska" det ju heller inte vara fel på med tanke på att det är ett nytt chip.
    Så vad gör man ? Kan det vara dashboarden på hårddisken som strejkar ?
    Jag har absolut ingen aning längre asså!

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    24
    har inte kollat på filmen än (pga seeeeg uppkoppling) men pröva boota på superdisc... funkar det pröva formatera om HDDn å instalera allt igen.... borde hjälpa om det är nått som e korrupt på HDDn,,,,,,,
    Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
    respekt

Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
    Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
    http://945gl.no-ip.org
    #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

Liknande diskussioner

1. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-01-11, 00:34
  2. Hjälp mig med mitt origa chip
    By Tuppen in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2003-01-02, 11:47
  3. Dvd-kit fukar ej efter bios uppgr, Hjälp!
    By mege in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-10-15, 17:04

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner