Visar resultat 1 till 18 av 18

Diskussion: vob filerna på disken vill inte spela i en följd

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    0

Question vob filerna på disken vill inte spela i en följd

Behöver lite hjälp =) Har sökt men hittar inte, har nya xmbc 2004-09-03 har provat att lägga in monsters inc (dvd) till mina söner både via dvd2xbox och ftp(img och sen provat med vob filerna) packat upp .img med isobuster mm.

Nu till problemet... kan inte spela filmen i ett bräde det går bara att köra vob1 sen när den är slut måste jag välja2an..... Det borde väll gå att få den att spela i en följd? Jag har provat alla andra filer .info mm vad dom nu heter men den går inte igång Om den ligger på disken. ska det gå?

Provade nu att köra dvdskivan (Mnsters inc) i boxen ...det funkade inte! Med den skivan..eller provade ett par stycken. När jag testade 2Fast 2Furioust fungerade den ...då kunde jag oxå väja textspråk. Skumt!? Beror det på hur menyerna är uppbyggda på dvdskivorna? monsters och 2f2f är plockade på Dc men provade även köp dvd och den fungerade inte ändå...

Hoppas det är någon som begriper vad jag skriver och att någon kan svara.

Mvh Jompa

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    21
    Då ska jag försöka svara på dina frågor, om jag nu förstått dem rätt.

När det gäller vob-filerna så kan du göra en playlist av dem. Ett annat alternativ är ju att göra en image av dem på datorn och streama från datorn, eller lägga på xboxens hårddisk eller bränna den till en dvd.

Sista frågan vet jag inte om jag kan svara på, mer än av egen erfarenhet. Jag brukar tanka hem dvd-filmer från nätet streama dem från datorn till xboxen och i alla filmer jag hitils tagit hem (rätt många) har jag kunnat välja subtitles (om skivan innehåller en eller flera språkval). Det har även funkat när jag bränt ut dem på dvd.

Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Respekt
    28
    Om du väljer att köra vobfilern så kan du inte välja språk på textningen eller ljudspår för den infon ligger i ifofilern...
    Det bästa du kan göra är som rikkarden skre... Att göra en img av bara filmen (utan menyer)...
    För att göra det skrev jag en liten guide för det för ett tag sen. Kolla inlägg 8 i tråden http://forum.psxcare.com/support/sho...hlight=ifoedit

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    0
    rikkarden.

Streama ifrån datorn har jag inte provat men det alternativet hoppar jag nog då det var tänkt att min fru ska spela upp filmerna ifrån dvd hdn ;-) vill ha det så lätt som möjligt då hehe.

Att lägga dvdimg och spela upp på boxen gick inte igår när jag testade. Fick inte den att spela iföljd ändå. Ska prova senare idag angående playlisten frågan är bara om menyerna kommer fungera?!

Jag plocka också hem dvd filmerna(har ganska många ;-) ) bränner ut vissa och då fungerar det som det ska med menyer och språk det e bara när jag har/kör på boxen det inte riktigt vill fungera..som jag skrev av 3filmer jag provade igår funkade 1. alla fungerar i min stationära spelare med språk/text (som det ska).

Mvh Jompa

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    0
    ktd ska prova din guide och se om det fungerar i helgen =) tack..

men det värkar lite jobbigt för man tycker att det skulle fungera om det gör det på den stationära. Tänker på undertexterna då!

Mvh Jompa

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    21
    Att streama från datorn är inte svårare än att spela direkt från xboxens hårddisk, och det är ju enklare än att stoppa in en dvd i xboxen.

Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Respekt
    28
    Citat Original inlägg av Jompapompa
    ktd ska prova din guide och se om det fungerar i helgen =) tack..

men det värkar lite jobbigt för man tycker att det skulle fungera om det gör det på den stationära. Tänker på undertexterna då!

Mvh Jompa
    Anledningen att det inte funkar är för att det finns en meny i imagen eller med dom lösa filerna och XBMC klarar inte visa DVD menyer ännu...
    Anledningen till det är att det inte finns någon open source dvdspelare som funka tillfredställande ännu. Så fort det kommer en kommer dom lägga in den...

Så att dina imagefiler inte funkar är för att det finns en meny i dom och att när du startar en vobfil så laddas inte infon (som ligger i ifofile) om vilka undertexter som ligger i vobfilen...

Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Respekt
    28
    Citat Original inlägg av rikkarden
    Att streama från datorn är inte svårare än att spela direkt från xboxens hårddisk, och det är ju enklare än att stoppa in en dvd i xboxen.
    Och delar du ut dvdn/cdn som sitter i datorn får du ju boxen att läsa saker från cd-r utan problem...

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    0
    Tack för hjälpen gubbars, anledningen var att ladda ner dvder på boxen och ha den som media center när man åker till landstället mm. slippa släpa dvdskivor ni vet kanske hur fruntimmer behandlar skivor ;-) slänger knappt några dvdrarar längre speciellt inte filmer som ungarna tycker är bra, lika bra att spara dom utifall skivorna slits ut.

Ha en trevlig helg.

// Jompa

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    0
    Dvd hr för stort filformat för att FAT skall kunna lösa det.
    Och eftersom det är FAT som som används av XBOX på disken så går det inte att lägga över så stora filer.

Men på landet duger säkert divx kopior med (man skkall inte ha det för bra där)

skämt åt sido
    Det pojkarna har nämnt här ovan är nog tyvärr de alternativen som finns

Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Respekt
    28
    X-Boxen använder FAT-X och kan därför ha större filer än FAT och för övrigt har inte dvder större filer än 1GB så det går bra att ha dom på FAT diskar oxå... Det är image filer men kanske inte kan ha på boxen om dom är större än ~4GB som är FAT-X filgräns...

Registrerade
    Nov 2003
    Respekt
    22
    FAT-X kan inte ha större filer än FAT32, båda har ju 4Gig som gräns.

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    21
    I så fall är det skillnad på hur det är i teorin och i praktiken. För jag kan ha iso-filer strax över 4 gig på xboxen.

T.ex spiderman.2.tc.swesub-koenig.img 4 646 979 584 ca 4.32 GB får plats på min xbox iaf.

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34
    CITAT:
    If you are installing to loopback file images on a FATX partition, the maximum size is one cluster less than 4GB (4096MB). The installer can't handle clusters, so pick one megabyte less than 4096MB, ie. 4095MB.
    This is a FATX limitation.
    CITAT SLUT

Konstigt för informationen ang FAT-X sägs vara Max FS size 17.6 TB?
    Last edited by pege63; 2004-09-14 at 12:26.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    0
    17,6 TB är väl hur stor en partition kan vara som störst, inte storleken på enskilda filer, antar jag?

/Martin

Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Respekt
    28
    Citat Original inlägg av mysiskatten
    FAT-X kan inte ha större filer än FAT32, båda har ju 4Gig som gräns.
    Nä, men vi pratade om FAT och då har du en gräns på 2GB...

Registrerade
    Nov 2003
    Respekt
    22
    FAT-X är ju omgjord FAT32 och inte FAT16 eller ??

Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Respekt
    28
    japp

Liknande diskussioner

1. Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2004-07-06, 01:42
  2. Testat med flera olika chip men den vill inte funka!
    By Zn4rK in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2004-03-19, 12:24
  3. Vill ju spela 4st samtidigt!!
    By ButtFace in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-01-18, 00:23
  4. kan inte spela orginal spel
    By boxcoxer in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-01-12, 04:43
  5. Messiah problem, kan inte spela PS1 kopior
    By Butcher76 in forum Messiah - Teknisk support
    Senaste inlägg: 2002-04-17, 08:36

Bookmarks