Hej, har en Xbox v1.6 och har lödit in Akira 2 chippet, men när jag startar boxen så blinkar bara den gröna lampan och efter en stund så blinkar det bara rött och grönt, vad har jag gjort för fel???
Tack på förhand
Hej, har en Xbox v1.6 och har lödit in Akira 2 chippet, men när jag startar boxen så blinkar bara den gröna lampan och efter en stund så blinkar det bara rött och grönt, vad har jag gjort för fel???
Tack på förhand
Ingen som vet?
Börjar bli lite otålig nu, vill gärna veta om min xbox är trasig eller om jag kan fixa till det på någe vis?
Har du bios inflashat med chipet? Annars måste du flasdha in det och sen installaer valfria program, kan rekomendera xbmc men det beror lite på vad du ska ha boxen till.
men boxen startar inte i huvud taget, lampan bara blinkar
Hmmm, har ingen information om just det chipet. Tror i och för sig inte att det skulle kunna hända så mycket mer om man inte har ett bios än att just lampan skulle indikera fel. Har Du inte någon instruktion till om chipet redan är flashat och/eller hur man gör det?! Mitt chip (xenium) flashas smidigt via ett separat operativ system och jag har för mig att boxen var ungefär som din innan jag lade in bios.
Mer grundläggande - antar att chipet sitter på en fastlödd stiftlist, kan kanske åxå vara ide att kolla om boxen startar som den ska om du tar bort chippet?! Då har du i alla fall uteslutit att det skulle blivit något fel på moderkortet under lödningen.
jo jag tänkte göra det, om det funkar utan chippet så skrotar jag akira 2 och beställer ett Aladdin Advance, det verkar bra..
Tack för hjälpen i alla fall
Testa med att lyfta bort chippet eller värma om lödningarna.
Har haft detta problemet några ggr och VARJE gång så har det bara varit så att lödning mellan chip och moderkort bara behövde värmas om. (Apple X V liggandes dikt an mot moderkort, ingen list eller liknande emellan)
Borde även bli samma om du inte har byggt upp porten riktigt... finns guider här på forumet för hur du strappar det rätt.
japp, när lampan blinkar så (frag) så är det chippet eller lödningarna som brukar vara felet...
Du flyttade jumpern så den satt i 1.6 läge va?
Bookmarks