Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Problem med ny PS2 & DMS3+

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Problem med ny PS2 & DMS3+

    Jag köpte nyligen en ny PS2:a med DMS3+ monterad, men jag tycker att den beter sig lite konstigt.
    Jag började med att spela några brända spel och det gick bra, men ett spel hackade och man hörde hur den hade problem med att läsa skivan. Sedan slutade den helt att läsa brända skivor och det hackade som sjutton när jag provade med en originalskiva. Jag lämnade in den och fick det fixat.
    Kan spelaren ta skada av att man försöker spela skivor som den har problem med att läsa?

    Det går heller inte att starta konsolen med knappen på framsidan utan man måste trycka på eject. Jag vet inte om det spelar nån roll. Det kanske ska vara så?

    Spelet som hackade var bränt på Traxdata DVD-R. Jag brände om det på en Maxell DVD+R och då fungerade det bättre.
    Är det så att vissa typer av skivor passar bättre till vissa konsoler?

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Till xbox är det så iaf att den tar bara vissa sorters skivor har hört av olika folk att ps2 ska vara mer känslig än xbox för olika sorters skivor.

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Någon mer som har något bra svar?

    I helgen bråkade det lite igen. Den ville inte starta brända spel. Startade om konsolen och då fungerade det igen. Det blev så några gånger. Är detta normalt för en ny konsol?

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    HEJ! jag hade ocxå de problem förut.. fram till jag hitta den perfekta skivsorter!!! Prova Verbatim[I] skiva båda CDr och DVDr de fungera kanon för mig. aldrig haft nåt poblem.....

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det skall iaf gå att starta konsollen med powerknappen. Är den köpt här så kontakta oss för åtgärd.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi
    Det skall iaf gå att starta konsollen med powerknappen. Är den köpt här så kontakta oss för åtgärd.
    Jag har nydligt köpt en av er, min powerknapp fungerar inte heller. Jag måste också starta konsollen med eject-knappen..

Liknande diskussioner

  1. PS2 V9 DMS3 2.2 Action Replay 2 v2 problem
    By Zelbano in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-06-26, 14:24
  2. Tips om du har problem med Samba i XBMC
    By ulven in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2004-06-08, 08:46
  3. Problem med dms3. Har du nåt förslag Hansi?
    By Treve in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2004-04-13, 21:32
  4. Problem med PS2
    By no1_Cloud in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-11-30, 12:51
  5. MULTI X PROBLEM
    By JULIA in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2000-12-19, 21:25

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •