Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: Guncon 2 (VIKTIGT om ni tänkt köpa en)

Registrerade
    Dec 2000
    Från
    gbg, Sweden
    Respekt
    0

Post Guncon 2 (VIKTIGT om ni tänkt köpa en)

Tja.

Tänkte bara lägga in en liten varning. Ni skriver att Guncon 2 nu fungerar med 100Hz TV men detta är lite missvisande. Jag köpte nyligen ett Guncon 2 kit från USA och kan meddela att på min TV (100Hz, Widescreen) fungerar den alldeles ypperligt dåligt. För att överhuvudtaget kunna träffa mer än var 5e skott måste man sitta typ 1m från TVn och då kan man inte träffa nederkanten eller hörnena.

Det har något med fenomenet "progressive scan" att göra och är väldigt bundet till TV-modell. Man kan läsa lite om det på www.namco.com/support/guncon.html men dom listar inga europeiska modeller så det är inte till någon direkt hjälp. Jaja, jag antar att jag får trösta mig med de samtidigt inhandlade FFX och MGS2 (köp dom! underbara spel!).

/Andy - väntar fortfarande på ett chip som klarar allt till en US PS2

PS. Jag har en Philips 32PW9616 DS.
    PS2. Pistolen fungerar utmärkt på min brors vanliga 28" DS2.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Jag vet, vi skall ändra beskrivningen.

Den fungerar inte på min Sony 36" med "DRC/MF" i vare sig 50 eller 100Hz läge.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jan 2002
    Från
    Falun
    Respekt
    24

Jag trodde att Philips tvs var skitkassa med ps2 grejer...

Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Respekt
    29

Kommer inte den Europeiska GunCon2 funka bättre på en 100Hz Tv?

Registrerade
    Dec 2000
    Från
    gbg, Sweden
    Respekt
    0

Huh?.. Varför skulle Philips TV vara dåliga med PS2 grejer? Bara för din vetskap så har alla TV nästan exakt samma elektronik i sig (dom flesta har tom samma tillverkare). Det beror nog snarare på nya lösningar till bildförbättring som förstör den gamla pistol-tekniken.

Det kommer nog inte komma en bättre version innan dom tänker om sättet pistolen fungerar på helt o hållet. Dom borde ju kunna lösa det tycker man.

/Andy

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Det är beundransvärt att man fått pistolen att fungera med 100Hz överhuvudtaget. Det finns ingen annan pistol som klarar detta vad jag vet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Oct 2001
    Från
    EU
    Respekt
    24

Om du vill kan du byta din 100hz till min 28tum 50hz:are! :-)

Registrerade
    Jan 2002
    Från
    Falun
    Respekt
    24

Jo det var nån snans jag hade hört att philips tvs suger med ps2 grejer, fast jag kanske fått för mig det.... (:

Registrerade
    Feb 2002
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    0

Red face

Är det någon som provat med Thomsons 44" bakprojektions tv?
    Har en sådan och är lite sugen på en ljuspistol av nåt slag.
    Någon som vet nåt om det tro?

Registrerade
    Nov 2001
    Respekt
    0

Hur kommer det sig (konkurrerande företag) för ???:- den 15:e februari. Är det en annan modell eller?

[This message has been edited by Hansi (edited 05 February 2002).]

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

De uppgifter vi fått är att pistolen inte kommer säljas i sverige. Jag måste kolla upp om detta ändrats, eller om pistolen kommit till något land i europa så att den går att ta hem billigare.

Registrerade
    Oct 2001
    Respekt
    0

Funkar dessa pistoler med en bildprojektor?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Nej, dom lär inte fungera med projektor. Enda undantaget skulle isåfall vara en CRT-projektor placerad BAKOM duken.

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    0

(annat företag) säger att de får in guncon 2 pikkadollen med time crisis 2 för paket pris om några dagar och allt med 100hz problem ska vara löst?!?

[This message has been edited by Hansi (edited 21 February 2002).]

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Eftersom dom inte har fått in pistolen ännu så är nog snacket om att ALLA 100Hz problem är lösta rena önsketänkandet...

Liknande diskussioner

1. Köpa ny TV?
    By Nijo in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-12-10, 13:27
  2. Tänkte köpa X-box
    By R0D in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-08-23, 14:42
  3. Vilket Chip Ska jag Köpa?
    By Darre in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2003-07-13, 21:07
  4. tänkte köpa ett flash set..
    By Akademos in forum Gameboy hårdvara