Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: SmartXX v2 problem!

Registrerade
    Jun 2004
    Från
    Härnösand
    Respekt
    0

SmartXX v2 problem!

Jag har just fått hem en sprojlans ny Xbox 1.6 med smartXX v2 och en 120gb hdd, och gissa vad. Den kärvar, big time. Den startar om några gånger och blinkar sedan rött/grön på statusindikatorlampan. Vad är felet? Xboxen var beställd ifrån psxcare.com.

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    0

Redan besvarat

Hej,
    problemet du beskriver är redan besvarat flera gånger, sök i forumet (det beror förmodligen på taskig lödning). Om du har beställt boxen färdigmoddad har du ju garanti på den, så du kan väl bara skicka tillbaka den och få den fixad, eller, nån?
    Dock har jag en fråga som spinner vidare på den här. Det gäller det röd/gröna blinkandet. Är det överhuvud taget möjligt att få fram detta blinkande, och att det beror på någonting annat än taskig lödning? Kan det vara chipet som är trasigt? Min box funkar fint när jag plockar bort chipet från pinheadern, så det är inte moderkortet. Jag är annars en hejare på att löda (elektriker brukar vara det =o), så jag kan inte riktigt fatta vad som är orsaken annars?

det där blinkandet kan bero på flera orsaker, en icke fungerade dashboard tex som för mig, då jag ladda "original bios" så börjar det blinka tex.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det är nästan alltid chippet som kommit loss från pinheadern pga postens misshandel. Bara kontakta oss för retur.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    0
    Jaha, där får man för att man är stor i truten!
    Det var tydligen en kombination av brott på kabel/dålig kontakt på pinheader/min lödning (kanske) =o)

Jaja, nu funkar det! Då var det dags att lära sej nåt om Superdisc, wish me luck!

/SilverBeak

Liknande diskussioner

1. Problem att boota med smartxx
    By Sir_Bump in forum SmartXX Support
    Senaste inlägg: 2004-09-14, 14:15
  2. Problem med flashning av SamrtXX
    By Lars Wennberg in forum SmartXX Support
    Senaste inlägg: 2004-09-07, 19:15
  3. smartxx problem
    By moflow in forum SmartXX Support
    Senaste inlägg: 2004-08-02, 09:53
  4. MULTI X PROBLEM