Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Installera ny hdd med superdisc

Registrerade
    Jul 2004
    Från
    Stockholm
    Respekt
    22

Installera ny hdd med superdisc

Om man installerar en ny hårddisk med superdisc behöver man då göra något mer? Ibland har det antytts att man skall kopiera över vissa delar av c: och e: - varför då? MSdashboard finns på superdisc (bra till grundinställningar) och i övrigt ska jag använda mig av XBMC (dock nyare version än vad som lär ligga på superdisc). Det enda som man vill rädda från den gamla hårddisken borde väll vara sparade spelresultat, eller?

M V H
    Oscar

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    22
    Jo det ska räcka (tdata & Udata). Glöm inte låsa efter dig bara (configmagic).

Registrerade
    Jul 2004
    Från
    Stockholm
    Respekt
    22
    Tackar. Tdata och udata - är det spelresultaten?! Vad gör låsningen, är det endast för att kunna gå live eller har den andra funktioner?

MVH
    Oscar

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    22
    ja det e dom sparade spelen .. (kan vara sparad musik med om du lagt in någon genom orginaldash)

Citat Original inlägg av odin
    Xbox bootar inte i omoddat läge om inte HD är låst, dvs ingen Live om inte disken är låst.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jul 2004
    Från
    Stockholm
    Respekt
    22
    Tackar!

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    0
    Jag har problem med min hdd! Det jag har gjort är följande!! ps: det är ändå från början!

Först så sätte jag såklart in mitt X-B.I.T chip och flashade med xecuter 2 4977 sedan så installerade jag evox på den och då fick jag fram typ "games on hd" och "apps on hd" mappar. Sedan tog jag ur den och slängde in min 200gb hdd och formaterade sedan installerade jag evox då hade jag även bytt bios till xecuter 2 4980 när installatioen var klar hade jag inga "games on hd" och "apps on hd" mappar. Då hittade jag bara 129gb av hdd.

Då antog jag att jag hade gjort fel och installerade om allt igen men det blev samma sak. Sedan skrev jag lite inlägg på forum.psxcare.com och då svarade du.

Jag flashade om biosen till xecuter 2 4983.67 och sedan formaterade jag C,D,F och installerade om allt igen. Men det blev samma sak igen. Fast nu hittar jag 191gb av hdd vilket är allt för de andra partitionerna tar ju upp lite också.

Så nu är ju utrymmet på hdd ficksat men inte F-Partitionen. Hur skall jag fixa den??

Liknande diskussioner

1. Feta problem med superdisc
    By BobVlaesk in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-06-12, 18:33
  2. Uppdatering med Superdisc
    By king66 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-02-06, 09:44
  3. Boota orginal Xbox med Superdisc?
    By nissen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-09-03, 16:16
  4. Flasha bios med Superdisc 3.6
    By lasslo in forum BIOS versioner och flashning