Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: S-Video (S-VHS) frågor!

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    0

Question S-Video (S-VHS) frågor!

Nu vet jag inte om detta kom rätt, men.

Först vill jag fråga om det finns nån anledning att betala 600 för "Advanced AV pack till XBOX (original)" istället för 300 för "XBOX RGB+S-video+AV+optisk digital guld" förrutom att det är original alså. Sen undra jag om det finns nån mening att använda S-VHS om man kör det genom scart adapter. Blir det nån skillnad mot att köra komposit i scart adapter?

Sen en annan grej jag undra. PAL 60, vad har det för fördelar, och är det nån mening att använda det om du tv:n stödjer det?

Tackar för ev svar!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det är nog ingen större skillnad mellan kablarna, jag har dock inte gjort någon direkt jämförelse. 600:- kabeln är dyr eftersom vi tar in den från Asien, inte för att det är extremt bra kvalitet. Hade den funnits i ordinarie xbox sortimentet i Europa hade den gått på 350:-

Hur det blir genom scart adapter beror givetvis på vad din tv accepterar för signaler i scartkontakten. Klarar inte din tv s-video så är det ju meningslöst.

PAL60 uppdaterar bilden 60ggr/sekund istället för 50ggr/sekund. Eftersom många spel är gjorda för NTSC som uppdateras 60ggr/sekund kan det finnas fördelar att köra i PAL60 så man får samma hastighet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Apr 2004
    Respekt
    21
    Men kan man köra hd genom scart?

Liknande diskussioner

1. Komponent video och PAL
    By Decept in forum High Definition (HD-stöd) på XBOX
    Senaste inlägg: 2004-10-03, 17:38
  2. XBOX Media Center *CVSBUILD* 2004-04-27
    By mysiskatten in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2004-05-06, 17:33