Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Blinkande gul lampa (power)

Registrerade
    Feb 2006
    Respekt
    0

Blinkande gul lampa (power)

Har just bytt fläkt till en Paps 12dB, vilket det verkar vara flera som gjort. Ljudnivån är nu acceptabel :-)

Spela spel i orginalläge, inga problem. Spela spel från menyn i Evo-X, inga probelm.

När jag dock spelar från menym i Avalaunch eller har igång Avalaunch för att med Qwix "överföra" från PC "tvärstannar" Xboxen och powerlampan blinkar gult.

För att starta om måste jag dra ut sladden. Powerknappen hjälper inte.

Någon med samma erfarenhet? Någon med vet anledning/lösning?

/U

SmartXX, 250GB, Paps 12dB

Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Respekt
    22
    Så gör xboxen när den blir för varm, har själv varit med om det problemet med papst-fläkten. Hur har du anslutit fläkten? Har du annan hdd än orginal?

Registrerade
    Feb 2006
    Respekt
    0
    Jag misstänkte det. Jag har "låtit" byta fläkt så jag vet inte hur den är ansluten. Det var något om att man måste såga i HDD-hållaren för att få plats, men mer än så vet jag ej. Vad gäller HDD är det en Seagate 250 GB.

Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Respekt
    22
    Okej, ja seagate blir lätt ganska varma. Jag hade likadant fast med en 40 gb seagate. Det löste sig genom att jag kopplade plus-sladden på fläkten (den röda) till 12v (gula på molex-kabeln), och jord (den blåa) tejpade jag fast på plåtramen.

Det gör att fläkten går på högvarv hela tiden, men skillnaden mot orginalfläkten är ändå stor. Om den som gjorde jobbet bara har kopplat i kontakten där den gammla fläkten sitter så går fläkten bara på 7v...

Hoppas du förstår annars får du väl skriva igen

Registrerade
    Feb 2006
    Respekt
    0
    Förstår precis! Är "väl tränad" vad gäller bygga tysta PC. Kan dock inget om Xbox som sådan (än så länge) med detta problem är ju mer ett generellt elektronikprobelm. Där jag bytte fläkt rekomenderade dom ADDA 80 mm. Den är specad till 14 dB. Jag har testat båda i PC:s. Jag tycker dock det är betydligt större skillnad i ljud än vad specen säger. Jag gissar att min nu bara är kopplad i "kontakten" vilken enligt dig ger 7v. Jag ser till att koppla om den till 12v så får vi se. Stort tack för infon!

/U

Liknande diskussioner

1. Blinkande HD lampa
    By Merlin.swe in forum XBOX Case Mods
    Senaste inlägg: 2005-02-18, 18:44
  2. Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2004-10-23, 11:58
  3. Xbox krash med blinkande röd lampa
    By alfaprox in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2004-10-22, 14:34
  4. grön orange (gul) blinkande???
    By CarlosShakalen in forum X-B.I.T. support