Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: ansluta xbox till pcn...

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    519
    Respekt
    22

    ansluta xbox till pcn...

    hej.... jag ska ansluta min xbox till datorn så att jag kan komma åt hårddisken.... jag har gått efter denna guiden:



    Följande inställningar gör du på ditt XBOX i Settings under System Utils som finns på ditt Evolution-X dashboard:
    [Network]
    Use Static IP: YES
    IP: 192.168.0.102
    Subnetmask: 255.255.255.0
    Default Gateway: 0.0.0.0
    DNS: 0.0.0.0


    [FTP]
    Enable: YES
    Password: xbox
    Som du märker så har man inte någon användning av vare sig Gateway eller DNS när man bara ska ansluta sin PC till Xboxet för FTP därför väljer jag dessa värden för att undvika ev. problem. OBS! När du gjort inställningarna i Settings så väljer du Save & Exit och bootar om med nätverkssladden inkopplad. Tänk på att när du ska ansluta till ditt Xbox med FTP från din PC var då ute i ditt dashboard när du gör detta.

    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Följande inställningar gör du på din PC under TCP/IP-alternativet när du väljer egenskaper för ditt nätverkskort:
    IP: 192.168.0.101
    Nätmask: 255.255.255.0
    Gateway: 0.0.0.0
    DNS: 0.0.0.0
    Även här behövs ej Gateway och DNS.

    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Tänk på att om du ska koppla ihop ditt Xbox med din PC ska du ha en korsad nätverkskabel. Om du har en switch, router eller hubb mellan ditt Xbox och PC så ska du ha en rak nätverkskabel förutsatt att din switch, router eller hubb inte har stöd för korsad nätverkskabel.

    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Inställningar i FTP-programmet på din PC:
    Adress: 192.168.0.102
    Användarnamn: xbox
    Lösenord: xbox
    Port: 21

    Man kan även använda Internet Explorer som FTP-klient och då skriver man följande i adressfältet:
    ftp://xbox:xbox@192.168.0.102


    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Om du har en mjukvarubrandvägg aktiv på din PC så måste du öppna port 21 för att kunna ansluta till Xboxet med FTP-programmet, alternativt helt stänga ned brandväggen tillfälligt. Det räcker alltså inte med att disable:a vissa brandväggar utan stäng av den helt.

    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Den här guiden förutsätter att du använder de värden som angivits för att fungera. Men känner man att man vet vad man håller på med så kan man givetvis använda andra värden.



    jag har gjort precis som det står.... kan någon se nått fel??? jag har en xbox chippad med aladdin advance plus och original hårddisk.... tack på förhand.... mvh viking....

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    609
    Respekt
    22
    har du startat om både datorn å boxen
    vilket ftp program använder du
    "Alla vill leva länge... Men ingen vill bli gammal.."

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    519
    Respekt
    22
    så man sk ställ in allt på dtorn och strta om... ställa in allt på xboxen... sen sve n exit ocg sen reeboota..... jag använder flsh fxp.... nått annat bra man kn nvända??

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    du måste sätta gateway

    kolla din gateway i kommandotolken(skriv ipconfig)

    skriv in samma gateway i pc/xbox

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    skriv winipcfg win98
    ipconfig/all Win XP
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2006
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Svar till wixia2: ett STORT TACK för hjälpen med inst. till boxen!!!!!!höll på å bli galen, men nu e allt OK igen! Big Up!!!!!!!!

Liknande diskussioner

  1. BBB till Switch till PC och Xbox
    By Spacecowboy in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2004-09-13, 14:23
  2. Xbox till PC
    By Pego in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2004-04-28, 04:49
  3. Xbox överföring till annan xbox! Hjälp!!
    By skippy in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-02-19, 22:58
  4. PS2 emulator till linux på xbox??!!!
    By Boogie Man in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-02-01, 15:43
  5. 3 Multi-X chip till xbox
    By mbse in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2002-05-09, 06:35

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •