Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Färg i NTSC?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    sthlm citee
    Respekt
    0

Färg i NTSC?

Jag har för mig att när jag hade en PSX förr i tiden och spelade importerade spel (US NTSC) på den så var jag tvungen att köra med en RGB-scart-kabel för att får färg när jag spelade. Finns det något liknande till XBOX?

Det är inte fel på teven, eftersom det funkade med min gamla PSX för ett flertal år sedan, men när jag spelar t.ex. NBA Ballers (som är NTSC) så blir det svart/vitt, vilket förtar en del av stämningen i spelet

Någon som vet?
    over.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    RGB-kabel, t.ex. xbox advanced scart, rekommenderas. Den ger ju överlägsen bildkvalitet.

Du kan ju köra vissa spel i PAL läge, och ställer du in xboxen i PAL60 i MS Dashboard borde det bli färg och fungera utan problem. Men med sämre bild än RGB :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    21
    jepp, jag kör med xbox advanced scart cable och färgen i ntsc lyser som aldrig förr

Registrerade
    Nov 2003
    Respekt
    22
    Pal 60 måste väl köras med RGB? eller har jag bara fått för mig det?
    /Mr Walker - Xbox n00b

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Du har bara fått för dig det
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Nov 2003
    Respekt
    22
    ok tack =)
    /Mr Walker - Xbox n00b

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    sthlm citee
    Respekt
    0
    Tack för svaren ...

Är det någon som vet hur det är med NBA Ballers specifikt? Jag vill inte spela det svart/vitt liksom. Har testa att köra Videomode switch och då startar spelet om jag ändrar till NTSC, men inte om jag kör i PAL....
    over.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    sthlm citee
    Respekt
    0
    Förlåt

Jag LOVAR att testa själv innan jag frågar nästa gång. PAL60 fixade biffen!

Tack.
    over.

jag har xbox-advance scartcable, jag får inte färg om jag ställe in NTSC-läge utan detblir svartvitt, betyder det att TVn inte stödjer?

jag tillägger att jag kan spela utländska spel med färg till xbox, dock har ljudet en tendens att hacka till i filmerna i spelen.

Jag vill också minnas att ajg kört spel på Playstation 1 utländska med RGB-kabel.
    Last edited by The Game; 2004-10-20 at 22:53.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av The Game
    jag har xbox-advance scartcable, jag får inte färg om jag ställe in NTSC-läge utan detblir svartvitt, betyder det att TVn inte stödjer?

jag tillägger att jag kan spela utländska spel med färg till xbox, dock har ljudet en tendens att hacka till i filmerna i spelen.

Jag vill också minnas att ajg kört spel på Playstation 1 utländska med RGB-kabel.
    Din TV stöder inte RGB, eller så har du kopplat in kabel i fel scart eller via en video istället för direkt till din tv.

Felet fixat, kabeln satt i fel scart

Liknande diskussioner

1. Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-07-07, 10:41
  2. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-26, 23:55
  3. Hur får jag färg med ntsc ??
    By boxcoxer in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-04-09, 09:26
  4. Messiah och NTSC?
    By christian42 in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Senaste inlägg: 2002-07-10, 08:55
  5. Färg Pal/Ntsc - Patch? , RGB Kabel ?
    By Tommy in forum Playstation - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2001-01-21, 23:40

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner