Tjo tänkte skicka in min box och få den chippad med ett Aladdin Advance Live chip men har ett par frågor.
1. Det står att ni tar 500 för chipet inkl montering. Ovanför står det att ni konfigurerar mediaspelare osv och vill man göra det själv så får man 150 spänn i rabatt. Så jag har egentligen två frågor..
a) Gäller eran konfiguration även flashning av senaste bios och lägga in dash osv eller ingår det automatiskt i servicen?
Förenklat: När jag får boxen från er måste jag då flasha biosen själv och lägga in dash innan jag kan använda lådan om jag vill konfigurera filerna själv?
b) Om jag nu hellre vill konfigurera själv. Blir kostanden då 350 för chipet inkl montering, eller har jag missuppfattat det där?
2. Vad brukar frakten till er kosta och ungefär hur många dagar kan det ta innan jag får tillbaka grejerna?
3. Är programmeraren lätt att använda ifall det skulle gå åt helvete? Lär man löda och herja lr kan ni förklara kortfattat hur den funkar?
4. Har fattat att alla chip i princip gör samma sak. Det jag vill använda boxen till är att kolla på film och spela spel från backup skivor och hdd. Det är inga problem med detta chip?
5. Är den nån klar nackdel med detta chip? Sitter och velar mellan att flasha biosen och slänga in detta chip. Men som jag fattat lär man skicka in boxen om en flashning går åt helvete om man har flashad bios. Och det går att rädda själv hemma ifall man har Aladdin + programmerare?
mvh
Mathias
Bookmarks