Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: psxcare garanti bruten vid byte av disk?

  1. #1
    creepwood Guest

    psxcare garanti bruten vid byte av disk?

    Jag är på väg att köpa en chippad xbox från psxcare men tycker det är onödigt att be dom byta disk för 300 när jag känner mig väldigt säker på att jag skulle klarra det själv.

    Så frågan är ifall garantin är bruten ifall jag bytar disk själv? iaf så länge det inte har med disken att göra.

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    139
    Respekt
    20
    skulle vara högst otroligt. det gäller väl bara chippningen?? skriv ett mail/ring/gå dit och kolla.

    //macke
    HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2

  3. #3
    creepwood Guest
    eh, chippar dom en box som jag _köper_ av dom så ska det vara 1 års garanti på allt, isf har jag kanske missuppfattat om det inte är så, på *******.com är det iaf ett års garanti på hela allet precis som om du köpt en ochippad

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    139
    Respekt
    20
    tror du missupfattade mej ( lr formulerade jag mej lite dåligt ). det jag menar var att garantin troligtvis bara blir bruten om du fipplar med chippet. så rör du hdn så händer inget. Detta e vad jag tror.

    //macke
    HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Alla xbox vi säljer/chippar förses med garantisigill. Bryter man sigillet så bryter man garantin, precis som på en "vanlig" xbox.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    creepwood Guest
    Ok, då får jag lämna in en disk innan jag köper isf, den jag har som ska i är en av mina fyra maxtor 120gb diskar emd 8mb cache. Vad jag har förstått så måste diskarna 'låsas' om man ska spela xbox live, och såg även att den största (eller dom två största) inte gick att låsa? hur vet man om disken är 'kompatibel' till att låsa?

Liknande diskussioner

  1. Återställning av Evolution-x efter disk byte.
    By nobody in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-11-11, 11:32
  2. Garanti vid montering utav modchip?
    By Sci-Fi in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-29, 22:31
  3. Till Psxcare angående garanti
    By gaffa in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-12-12, 17:00
  4. Garanti vid montering av Messiah?
    By Paradiddle in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2002-02-05, 21:22
  5. Garanti
    By UOme in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2001-06-05, 20:08

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •