hejsan är det någon som vet om action replay till ps2 funkar så att man kan fuska ispelen även om man har ett neo2 chip installerat eller om dom "krockar" med varandra? tacksam för svar.
------------------
hejsan är det någon som vet om action replay till ps2 funkar så att man kan fuska ispelen även om man har ett neo2 chip installerat eller om dom "krockar" med varandra? tacksam för svar.
------------------
Japp, det funkar.
tack för svaret ktd! jag ärlite ny på det här området så jag undrar om du kan det här med swaptrick,hur man gör ,finns det olika swaptrick? fungerar det bra eller ska man satsa på ett NEO4 chip istället? har jag fattat rätt ang neo2chip? jag tror att ps1backuper går igång utan swaptrick eller är jag helt ute & cycklar??????<font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by ktd:
Japp, det funkar.</font>
------------------
Det finns två sätt att swappa Ps2 spel.
1) Sätt i AR2 skivan och starta. Välj starta spel utan kod och byt skiva närdet står det. Det här sättet funkar ALDRIG för mej och nya spel. På gamla typ Crazy Taxi, UT mfl. funkar det. Men nya är det EA sättet som gället.
2) (EA) Ha AR2 skivan i men PS2:an i stand by. Start Ps2:am genom att trycka på reset och håll kvär reset intryckt hela tiden. Välj att starta spelet utan kod (ha reset intryckt fortfarande). När det står att du ska byta skiva. Släpp reset och luckan kommer ut i ca 4sek med Neo2.0 och ca 6sek med Neo2.2. Byt skiva INNAN släden åker in. Tryck på X och spelet startar.
Om du har spel som inte hoppar igång kan det va läge att skaffa DVD MultiRegion X eller vänta på Neo4.
PSX spel ska gå att starta direkt men jag måste köra EA sättet med AR2 extraskivan för tt få igång nyare PSX spel typ Sheep, Dog n Wolf...
http://***************.com/neo2_howto.shtml
[This message has been edited by Hansi (edited 22 October 2001).]
Hmm, trodde jag som är operatör inte skulle fastna i mitt eget filter. Ni får knappa in adressen play-station-mods-.com själva (utan minustecken)
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Bookmarks