Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Bios frågor och liknande!

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    203
    Respekt
    20

    Bios frågor och liknande!

    Tjena
    Fick hem mitt Aladdin Advance Live + Programerare idag och har lite frågor:

    1: Boxen är inte 1.6 så bioset som sitter borde väl funka utan att man behöver flasha om det först eller ?

    2: Vilket bios är bäst för mitt chip+box(troligtvis 1.4) Har fått tag på en Superdisc 3.7rc8. Finns biosen där eller ska jag tanka den separat? och borde jag isf flasha om med programeraren innan jag löder i chipet eftersom man måste löda bort det om det inte blir bra för att programera om det senare?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Flasha om med x2 4983.06 efter att du monterat chippet
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    203
    Respekt
    20
    okej nice... och det ligger på superdiscen ?
    Sen har jag en ny hdd oxå som ska in men den tar jag efter eller ?aah det där löser sig nog... följer din guide bah den är kanon

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Använda EvoX m8 16 på xbox v1.6

    MÅSTE man lägga in X2 elller går det att köra med M8 som redan ligger på chipet

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det kan ligga lite vad som helst för bios på aladdinchippen från fabrik, och eftersom M8 enligt uppgift förstör xboxen i längden om man kör fel version så skall man själv se till att lägga in rätt så fort som möjligt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    ok

    Så om jag har förstått detta rätt så måste man ha M8 på v1.6 och man ska INTE köra M8 på äldre versioner av xboxen utan tex X2 4980

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    M8.BIN på en äldre, M8_16.BIN på en 1.6
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09
  2. Official X2 4981 BIOS är nu släppt!
    By Nijo in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2004-02-22, 01:48
  3. Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2004-01-16, 17:55
  4. Felmeddelande flasha bios med Xecuter2 Bios Manager
    By Backen in forum X-ecuter 2 PRO support
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-02-24, 09:33
  5. Bios chipp
    By Marcus in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2001-02-07, 23:41

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •