Tjenare(igen)!
Fick hem mitt chip och programerare idag och började löda...
När jag öppnade boxen upptäckte jag att det var en v1.6 trotts att tillverkningsdatumet var 2004-04-19. Sån tur var hade jag beställt programeraren så jag tankade ner EvolutionX M8 Bios_v1.6.rar som man ska ha till v1.6. Mitt första problem var programeraren som inte fungerade om man inte lödde ihop chipet och programeraren via Pin 25 och BT(vilket borde finnas instruktioner på) när det var löst så började jag flasha... Det tog nästan en timme att flasha lite jobbigt).
Sen när jag var klar med det och hade lött på pin headern enligt aladdins hemsida så var det klart för test.
Jag startar boxen normalt med ett snabbt knapptryck och får då servicemedelande 12 och det blinkar rött/grönt. Sen provar jag starta med ett längre knapptryck för att aktivera chipet. Då händer det märkliga. Lysdioden runt ejectknappen lyser normalt grön som om det inte var nått och jag kommer normalt in i Ms Dashboard men nu utan felmedelande HUmm.... Jag provar sen med superdisc 3.7rc8 på en DVD+RW skiva men den står bara och försöker läsa utan resultat.... Har även provat bränna på DVD-r skiva men då kommer jag in i msdashboarden och den säger att den inte känner igen skivan(Philips DVD-läsare).... Vad kan vara fel ? :P
Ska man bränna Superdisc på nått specielt sätt så att xboxen kan boota den?
För jag blir tvungen att packa upp filerna med xiso och sen bränna ner dom som en datadvd med nero.
Lampan på chipet lyser ej när den sitter i boxen och vet inte om den ska de heller... Och jag har inte satt chipet åt fel håll i pin headern.
Gjorde detta på 2 boxar idag och får samma fel på båda... Kan vara bra att veta
Många har även haft problem med att pin headern inte funkar på 1.6 utan dom har lött chipet direkt på moderkortet och då har det funkar... Kan det vara nått ?
En fråga till: Vad borde hända om chipet funkar och jag startar boxen med chipet aktiverat men inte har nån superdisc i? Vad borde komma upp?
Bookmarks