Först börjar jag med att be om ursäkt för att jag inte har lyckats söka rätt på någon tråd här på forumet som behandlar mitt problem, så passar jag också på att tycka illa om dom som skriver "hrÄÄÄllPPP!!! Problläm!!" som topic på tråden...
Tillbaka till mitt problem.
Jag har lyckats löda in ett SmartXX V.2 smärtfritt nu och fått det fungera utan att boxen börjar blinka och ha sig. Däremot blinkar själva chipet rött och blått, vad beror det på?
Första gången jag startade upp min xbox med det nya chipet i så blev det helt sonika så tokigt att det var recovery mode(?) som startades, och antagligen "earsade" bort all form av bios som fanns på chipet. Så nu går det bara att starta chipet utan bios, om det nu är möjligt.
Jag har försökt med superdisc men förstått att min philipsläsare inte klarar av cd-r så jag la det åt sidan. Sedan försökte jag tanka in ett bios via nätverket och det funkade, trodde jag... tills jag märkte att boset jag försökte lägga in var 1024kb stort och det block jag försökte lägga in det på var bara 256kb stort.
Biosminnet är uppdelat med ett block på 2mb och resten 256kb blocks.
Någon som har någon idé om vad jag kan göra åt det här?
Tacksam för svar, och för ett trevligt forum! =)
//Jokke.
Bookmarks