Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Bildförskjutning - PS2

Registrerade
    Oct 2001
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    0

Post Bildförskjutning - PS2

Hejsan...

Har en PS2:a och en Philips 36PW9525. Då jag spelar så är bilden förskjuten åt vänster, det går att spela men det är lite irriterande ändå. I tex Resident Evil så kan man justera bilden men inte i de andra spelen jag har. Bilden är även förskjuten då man inte kör något spel utan bara har uppe vanliga menyn. Jag kör vanliga originalspel, har ej chippat spelkonsollen och kör med originalkablarna som följer med PS2:an. Någon annan som har haft samma problem eller någon som vet hur man kan fixa detta....?

------------------
    //Mattias K
    //Mattias K

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Jag har bara sett problemet när man använder RGB-kabel. Ibland blir det bättre om man byter RGB-kabel, annars så är det tydligen vanligt att vissa tv-apparater inte är korrekt kalibrerade för RGB.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Oct 2001
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    0

Men det lustiga är att jag inte använder någon RGB-Kabel. Jag använder den medföljande AV-Kabeln (Integrerat ljud/bild). Dåligt att man ej kan centrera bilden i konsollens setup. I resident Evil kan man centrera bilden så där blir allt bra. Kanske får ta kontakt med Sonys support och kolla ifall de känner igen problemet.
    Men tack i alla fall....

------------------
    //Mattias K
    //Mattias K

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Det är kanske fel på din sladd, vem vet...

Gör det vanliga...prova din PS2 på olika tv-apparater...prova olika sladdar...låna hem en annan PS2.

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Oct 2001
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    0

Pratade med en polare som också nyligen har köpt en PS2:a. Han har samma problem. Bilden är förskjuten en bit åt vänster. Han har en Philips 32" Widescreen 100Hz och har ej moddat sitt playstation än. Kanske något problem med den senaste versionen (leveransen) av PS2. Eller ifall det är Philips apparaterna som har problem med PS2.

------------------
    //Mattias K
    //Mattias K

Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Respekt
    29

Question

Hade samma problem med min Sony KV32FX60 100Hz widescreen men jag har bytt til en Sony KV32FX65 100Hz widescreen och då försvan problemet. Så det ligger nog i Tv´n.

Registrerade
    Oct 2001
    Respekt
    0

Jag har också samma problem. Ganska irriterande >_<

P.S Jag har en Tandeberg 28 tum's TV och använder composite (har provat RGB och det blir bara värre med den).

[This message has been edited by Siren (edited 11 November 2001).]

Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Respekt
    29

Köp en Sony KV32FX65. Perfekt bild och bilden är 100% OK i seidled...

Registrerade
    Dec 2001
    Respekt
    0

JJAA Yes Yes´´ ´´!!!!!dudduurr!""
    Jag har exakt samma problem som du, hjälp ooooss!!!
    Åh fan! Du har också(den förste skrivaren) en Philips TV! Min är en 25" som farsan köpte 92 typ, men den måste varit grymt modern på den tiden, har blackline S!
    Men till saken. Jag skaffade en RGB- körde FinalFantasy7 och bilden drogs till vänster-- provade då utan kabeln och problemet återstod fast inte lika mycket dragen. Alla PS2 spel som jag kör med rgb dras till vänster, men som tur är går detta ändras i många spel, ibland tyvärr inte tillräckligt mycket, men i GT3 går det hela vägen!
    Det blev förut med en gammal rgb kabel lite grönt i högra-nedre hörnet, och ibland efter 40min ett blått filter över hela jävla bilden! Men nu!! Putts väck! Verkar bero på vilken rgb man har, DÖD ÅT DEM GRÅA-PLASTIGA PSONE KABLARNA!
    Jag måste ha en ny tv ingen widescreen för dem dummar ju till bilden på gamla goda PSONE spel. Det får bli en 28" med 100hz. Klart bäst ingen protest!!

Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Respekt
    29

<font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by Peite:
    Jag måste ha en ny tv ingen widescreen för dem dummar ju till bilden på gamla goda PSONE spel. Det får bli en 28" med 100hz. Klart bäst ingen protest!!</font>
    Jag MÅSTE protestera mot att inte köpa en widescreen. Du kan ALLTID ställa in så du kör i gamla 1900-tals läget (4:3) på en widescreen. Men det är skit att se en widescreen film eller gå miste om 16:9 lägit som finns i fler och fler filmer och spel.
    100Hz där imot är kanono!

Registrerade
    Dec 2001
    Respekt
    24

Asså... är bilden grovt förskjuten åt vänster??? På alla TV maskiner jag spelat(PS1) så har bilden varit mega lite åt vänster. Så man typ inte märkt det... märkte det i nån dialog i nått RPG tror jag. Inte alls störande! I min PS2 är det inget sånt...
    Det verkar som bilden är typ halv för er lr något? Om det e aslite förskjutet så vad spelar det för roll... titta på spelet o inte på sidan... en om det e typ halva skärmen som inte syns såå... det måste gå att fixa! Köp ny tv! heheh

Registrerade
    Dec 2001
    Respekt
    24

hehe... man måste köpa dom absolut ´dyraste sony tv maskinerna för att få det att funka! hehe... nej... jag har en JVC tv funkar utan problem på den.

Liknande diskussioner

1. ps2 hård disk
    By EvilBoY in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2005-01-11, 19:30
  2. PlayStation 2 Multi-X chip NEO2.2 för svensk/amerikansk PS2 - 250:- Behöver HJÄLP!
    By Bastjeman in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2002-10-22, 17:08
  3. ps2 popper mod chip säljes!
    By gurra_g in forum Annonser/SPAM
    Senaste inlägg: 2002-09-04, 16:11
  4. NU HAR JAG EN PS2
    By Omega in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2001-02-04, 16:03
  5. Playing Backups & Import Method for PAL & USA PS2
    By [spd] in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2001-02-02, 18:52

Bookmarks