Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: Nätagg varmt fast xboxen är avstängt?

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    0

Nätagg varmt fast xboxen är avstängt?

Öppna min xbox i dag och kände att nätagget var varma fast xboxen har varit avstängd över natten.. ska det vara så?

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    21
    drog du ut sladden när du stängde av det? om inte kan det va det som gjorde det varmt. pröva att dra ut sladden och låt den stå ett tag och sen känner du på den igen.

//macke

Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Sweden
    Respekt
    23
    det är för att du alltid har spänning i nätagget (om inte sladden är urdragen förståss)
    Detta är min signatur

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    21
    så var det det hette! kom inte på vad det va. tack mjao. ska gå och hålla ett föredrag för mina polare nu

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    0
    Ja sladden var i, men då ska det vara så. Blev lite nervös där ett tag

Edit: Då drar alltså xboxen ström hela tiden? och det måste ju datorn me göra, dyrt!
    Last edited by agd_zoo; 2004-09-10 at 17:36.

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    21
    den drar inte ström hela tiden (isåfall pyttel pytte pytte ite men inte så troligt ). men det skapas en spänning i agget som mjao sa. det gör agget varmt.

//macke
    HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    25
    den drar visst ström hela tiden..... men inte mycket (som du skrev).... den drar ström för att komma ihåg alla inställningar osv.....
    Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
    respekt

Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
    Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
    http://945gl.no-ip.org
    #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

Registrerade
    Apr 2004
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Lucif3r
    den drar visst ström hela tiden..... men inte mycket (som du skrev).... den drar ström för att komma ihåg alla inställningar osv.....
    Det har ingenting att göra med att några inställningar ska sparas. Precis som en dator med ATX-nätagg så är powerknappen inte en mekanisk strömbrytare, man måste ha spänning för att det ska gå att slå på boxen.

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    25
    ehm jo..... elenhet ger "spänning" åt moderkortet som laddar bateriet som kommer ihåg alla inställningar å som laddar ur sig på ett par timmar utan "spänning"
    Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
    respekt

Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
    Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
    http://945gl.no-ip.org
    #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

Registrerade
    Feb 2004
    Från
    linköping
    Respekt
    22
    Nånting blir inte varmt bara för att det ligger spänning över det. För att det ska kunna utvecklas nån effekt måste det gå ström igenom det också. Annars skulle alla eluttag du har i huset bli varma, det ligger ju spänning över dem.
    Effekten P = Spänning * Ström

Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Sweden
    Respekt
    23
    mm men det har och göra med att det finns kondensatorer som ligger och matas med spänning vilket gör dem varma, även spolar blir varma av spänning
    Detta är min signatur

Registrerade
    Feb 2004
    Från
    linköping
    Respekt
    22
    Ja d är klart om du matar en spole lr en konding med spänning så kommer ju såklart den att bli varm, det kommer ju gå en ström igenom den.
    Men inget blir varmt bara för att det ligger en spänning över den, ingen ström = ingen effekt = ingen värme.
    Tycker inte att det framgår tillräckligt tydligt i tidagare inlägg. Men visst drar nätagget effekt även när det är avstängt.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Man kan inte mata något med spänning. Man matar dom med ström. Spänningen gör det bara möjligt att skapa ström, där strömmen beror på spänningen delat med resistansen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Feb 2004
    Från
    linköping
    Respekt
    22
    Om man kan mata något med spänning eller inte är ju en definitionsfråga. I vardagligt tal så är det ju många som använder "mata med spänning" men om det är språkligt korrekt går att diskutera. Självklart är det rätt som du säger att spänningen gör det möjligt att skapa en ström och att (i alla ohmska material iaf) förhållandet mellan dem är U = R*I. Sedan om man har en växelspänning så kan spänning och ström vara förskjutna till varandra, vilket inträffar om man har impedanser lr konduktanser i kretsen. Dock är alltid effektivvärdet resp. toppvärdet förhållna med ohms lag.

Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Sweden
    Respekt
    23
    kanske ett lite dåligt ordval om man nu ska vara alldeles korrekt och jag uttrycker mig lite konstigt med ett "mm" men det jag självklart menar är att det går ström igenom agget även när det är avstängt.
    Detta är min signatur

Liknande diskussioner

1. Kan inte få xboxen att starta med chippet avstängt
    By nathorst in forum X-ecuter 2 LITE support
    Senaste inlägg: 2003-08-06, 10:40
  2. Xbox>>Amerikanskt Nätagg. Köpes
    By bee in forum Annonser/SPAM
    Senaste inlägg: 2003-02-26, 17:06

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner