Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Fattas gb på nya hdd:n

Registrerade
    Jul 2004
    Från
    Stockholm
    Respekt
    22

Fattas gb på nya hdd:n

Jag har följt guiden att installera ny hårddisk i stort, använder mig av M8 istället som bios vilket jag fick flasha in först för att superdisc skulle behaga starta. Sen har jag formaterat c,e och f och installlerat evo large drive. Problemet är att den hittar 129 gb på f, 5 gb på e och en knapp på c - disken jag satte i är en 160 gb seagate så det borde väll finnas några gb till?! Vad har jag gjort för fel (har gjort om allt en gång)? Kan det vara fel bios - fick intryck av att man endast behöver beakta att man får en bios som stämmer till versionen av xbox.

MVH
    Oscar

Registrerade
    Oct 2003
    Respekt
    22
    Det stämmer nog ganska bra ändå, tror inte det fattas några gb.

Registrerade
    Jul 2004
    Från
    Stockholm
    Respekt
    22
    Det som gör att jag funderar är att jag läst om begränsningar till 128(?) gb om man har fel mjukvara (alt att det bildas fler konstiga partitioner) så jag tänkte att det kunde vara något liknande. Håller med om att det inte är mycket som fattas, men i min dator har jag åxå en 160 gb seagate (i och för sig med större cash och sataanslutning) men där kan jag i systemet (utforskaren) hitta 149 gb - tycker alltså att det borde finnas ca 15 gb till på xboxen......

MVH
    Oscar

Registrerade
    Oct 2003
    Respekt
    22
    Jo men c: tar upp lite av utrymmet, ca 500 mb och e: tar upp ca 5 gb och x:, y: och z: tar upp ca 700 mb var.

Registrerade
    Oct 2003
    Respekt
    22
    hmm det skrev du jue, kolla om du har en g: partion då, kör igång superdisc och välj format g:.

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0
    Du måste patcha in LBA48(som ger stöd för tvåtusen GB) med Evtool.
    Som jag har förstått det.
    "Peace means reloading guns"

Registrerade
    Jul 2004
    Från
    Stockholm
    Respekt
    22
    Tackar! Fanns inget på g: även efter formatering (egentligen bra då jag inte vill ha många partioner). Sen sökte jag på LBA48 och fick massor av träffar...... Känns lite fånigt att jag inte hitta det själv då jag faktiskt hade sökt en del på forumet. Det verkade komplicerat att patcha in i M8:an så jag byte bios till 4893.06 (jättelätt i Xeniums operativsystem, kan verkligen rekommendera chipet till alla nya på området som vill ha något lättanvänt) och vips fick jag 23 gb till!

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0
    Aha, fick för mig att du hade en 1.6a!
    "Peace means reloading guns"

Registrerade
    Jul 2004
    Från
    Stockholm
    Respekt
    22
    Nejdå, det är en gamal 1.0 som jag nyligen köpt begagnad och monterat chip i. Har gjort många misstag på vägen, men man lär sig av det i alla fall.....

Registrerade
    Oct 2003
    Respekt
    22
    hehe jao.

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    0
    Först så sätte jag såklart in mitt X-B.I.T chip och flashade med xecuter 2 4977 sedan så installerade jag evox på den och då fick jag fram typ "games on hd" och "apps on hd" mappar. Sedan tog jag ur den och slängde in min 200gb hdd och formaterade sedan installerade jag evox då hade jag även bytt bios till xecuter 2 4980 när installatioen var klar hade jag inga "games on hd" och "apps on hd" mappar. Då hittade jag bara 129gb av hdd.

Då antog jag att jag hade gjort fel och installerade om allt igen men det blev samma sak. Sedan skrev jag lite inlägg på forum.psxcare.com och då svarade du.

Jag flashade om biosen till xecuter 2 4983.67 och sedan formaterade jag C,D,F och installerade om allt igen. Men det blev samma sak igen. Fast nu hittar jag 191gb av hdd vilket är allt för de andra partitionerna tar ju upp lite också.

Så nu är ju utrymmet på hdd ficksat men inte F-Partitionen. Hur skall jag fixa den??

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Flasha om med 4983.06 istället och gör om allt från början

.06=allt över 8GB blir F
    .67= allt mellan 8GB och 137GB blir F, 137GB-200GB blir G
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

1. Hörlursuttag på nya GBA?
    By nLe in forum Gameboy hårdvara
    Senaste inlägg: 2003-03-24, 21:58
  2. Hur Låser man Hdd:n??
    By JYO in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-03-22, 12:45
  3. Skydden på nya XBOX-versionen är knäckta nu...
    By Hansi in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-10-12, 22:11
  4. Problem med nya dashboarden.
    By trundle in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-09-13, 22:44
  5. Nya versioner av AR2 och DVD Region X
    By gaffa in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2002-08-15, 21:11

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner