Visar resultat 1 till 16 av 16

Diskussion: Enkelt problem?

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0

Question Enkelt problem?

Har en 1.6 box som jag lött dit Xenium Ice chippet i. Problemet är att boxen "fraggar" när man startar upp med chippet i och chippet lyser rött. Men funkar fint utan Xenium i. Så då antar jag att inte boxen är körd? Har verkligen kollat alla lödningar och de ser bra ut. Kan D0:an ha nåt med det här att göra?

Grejen är att jag lödde den minsta kabeln fel från början och startade upp. Kan det ha påverkat chippet?

// P

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Har du gjort LPC rebuild, dvs lött ett knippe kablar på baksidan av moderkortet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0
    Jo, det har jag gjort. Om du nu menar de från "piggarna" till moderkortet...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0
    Lödde på undersidan av moderkortet. rill pinheadern ja.
    Menar du att det är bios:et som det är fel på?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det är inte D0, det är någon av alla andra lödningar

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0
    Men kan inte vara någon av de andra lödningarna. =\

Det kan inte vara chippet som friterats?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Kan kan det väl

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0
    hur kollar man upp det isf?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Om du lämnar/skickar hit chippet så trycker vi in det i en xbox vi har stående för ändamålet med pinheader och jordad d0. Tar 10 sekunder att kolla om det är fel på chippet :-)

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0
    Har ett till Xenium ICe. Kan testa det först kanske.

Jordad D0? Vad menar du med det?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Jordad d0 = kabel lödd mellan d0 och jord på moderkortet så att xboxen alltid försöker starta från LPC-bussen. Då kan man trycka på xenium, smartxx, x-ecuter, aladdin live m.fl chip på pinheadern utan att behöva löda något när man testar.

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0
    Du menar att jag ska löda en kabel från hörnet av Xyclops-chippet där lframe sitter på moderkortet till jord?

Är riktigt inne i dimman nu....

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    sweden
    Respekt
    24
    du löder från en jordad punkt tex skruv hål dirket till d0 punkten på moderkortet

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0
    Och D0 punkten sitter på en 1.6 version?

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0
    Tänkte sammanfatta vad problemet är. Börjar från början...

Har en nyköpt xbox version 1.6. Ett nytt Xenium Ice. Har gjort LPC Rebuild på undersidan av moderkortet.

Nu till problemet: När jag har chippet inkopplat med samtliga kablar så fraggar den. Alltså startar om tre ggr och blinkar senadn rött/grönt. Xenium chippet lyser rött. Har kollat lödningarna ett flertal gånger. Kan verkligen inte vara det som är felet.

Plockar jag ur chippet fungerar det som vanligt. MS-dash startar som det ska. Alltså är inte moderkortet bränt.

Sitter chippet endast i pinheadern utan den lilla kontakten med två kablar (svart/blå) så lyser chippet rött men MS-dash startar upp.
    Den svarta kabeln har jag lött till jord och den blå till Lframe. Vilket stämmer väl?

Minns inte riktigt men tror att jag testat med ett identiskt chip (köpte två hos er på psx samtidigt) i boxen. Men samma problem. Det chippet sitter i en annan box och fungerar utmärkt. Men som sagt, är lite osäker angående detta...

Behöver verkligen hjälp...!!! Vad kan vara fel? Fel på chippet? Lött fel?

Tacksam för alla svar.

Liknande diskussioner

1. Problem med flashning av SamrtXX
    By Lars Wennberg in forum SmartXX Support
    Senaste inlägg: 2004-09-07, 19:15
  2. Stora problem med min Xbox
    By don-m in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-02-06, 11:08
  3. Stort problem NU
    By don-m in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2004-02-03, 05:11
  4. MULTI X PROBLEM