Det har på många ställen skrivits att "beskrivningar/bilder kommer snart" och då 1.6 verkar ha tillverkats sen 2004-04 tycker man att någon av alla de duktiga personer som hjälper oss vanliga dödliga här på nätet skulle ha hunnit få ihop en lätt beskrivning hur man skall pela i ett X-B.I.T i en version 1.6. Men det tycks dröja. Vad man också kan tycka va konstigt är att http://www.dms3.com fortfarande tycks tro att V1.5 är senaste versionen.
Jag har kollat runt lite och kommit fram till detta:
X-B.I.T Pogo Pin Installation: ute ur leken?
X-B.I.T Pin Header Installation: Den montering som finns beskriven i ett inlägg, antagligen författat av kmob007, som cirkuleras på hela nätet verkar ha vissa brister då det diskuteras vidare om t.ex. 3.3-5V och d0 samt att man tydligen förlorar viss funktionalitet.
X-B.I.T Wire Installation: ser man inte mycket om över huvud taget. Borde detta inte vara bästa sättet att montera ett X-B.I.T i en 1.6'a då man inte behöver modifiera LPC utan "bara" hitta rätt med trådarna?
Jag hoppas att det snart kommer en välgjord guide för oss som köpt vårt X-B.I.T men fortfarande har det liggande i påsen för att vi trodde att vi inte hade nyare än 1.5... Eller finns den alla redan, bara att jag missat den?
Bookmarks