Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: Montering av X-B.I.T i 1.6 burk

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    0

Montering av X-B.I.T i 1.6 burk

Det har på många ställen skrivits att "beskrivningar/bilder kommer snart" och då 1.6 verkar ha tillverkats sen 2004-04 tycker man att någon av alla de duktiga personer som hjälper oss vanliga dödliga här på nätet skulle ha hunnit få ihop en lätt beskrivning hur man skall pela i ett X-B.I.T i en version 1.6. Men det tycks dröja. Vad man också kan tycka va konstigt är att http://www.dms3.com fortfarande tycks tro att V1.5 är senaste versionen.

Jag har kollat runt lite och kommit fram till detta:

X-B.I.T Pogo Pin Installation: ute ur leken?

X-B.I.T Pin Header Installation: Den montering som finns beskriven i ett inlägg, antagligen författat av kmob007, som cirkuleras på hela nätet verkar ha vissa brister då det diskuteras vidare om t.ex. 3.3-5V och d0 samt att man tydligen förlorar viss funktionalitet.

X-B.I.T Wire Installation: ser man inte mycket om över huvud taget. Borde detta inte vara bästa sättet att montera ett X-B.I.T i en 1.6'a då man inte behöver modifiera LPC utan "bara" hitta rätt med trådarna?

Jag hoppas att det snart kommer en välgjord guide för oss som köpt vårt X-B.I.T men fortfarande har det liggande i påsen för att vi trodde att vi inte hade nyare än 1.5... Eller finns den alla redan, bara att jag missat den?

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0
    Lättaste är pinheader install (enligt mig). Löd fast pinheadern sen gör du LPC-rebuilden genom att löda på pinheaderns "pinnar" och på dess punkter. Sen är det väl d0 som ska lödas tror jag, vet inte om man behöver löda GND eller vilken strömförsörjning man ska använda. Detta är ren teori
    "Peace means reloading guns"

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    sweden
    Respekt
    24
    man måste göra lpc modden på alla 1.6`or.
    Då går det faktiskt smidigast att göra Pin Header Installationen tycker jag....

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    0
    Finns det inte någon beskrivning på hur man ska göra föra att installera ett x.b.i.t chip i en 1.6????
    Har chip hd och en 1.6 men det verka ta väldigt lång tid innan det kommer en beskrivning på hur man gör.

JAG VILL HA EN BESKRIVNING PÅ SVENSKA MED BILDER!!!!!
    Det var längesedan 1.6 kom ut och det borde finnas en klar beskrivning men jag kan inte hitta någon.

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0
    Jadu, verkar vara lite dåligt med 1.6 beskrivningar från PSXCARE's sida :P
    "Peace means reloading guns"

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    21
    hehe ska chippa mitt.. kanske kan fixa bilder ifall jag får igång det.. men hur f*n ska jag chippa det

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    sweden
    Respekt
    24
    tänk om någon kunde SÖKA i detta forum finns flera trådar om hur man installerar xbit i 1.6, finns dock inga svenska anvisningar ännu.

Jag har installerat ett xbit i en kompis 1.6`a

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    21
    var det svårt?.. läste att man var tvungen att knippsa av en "pigg" på chippet...

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    sweden
    Respekt
    24
    nej tyckte inte att det var svårt, skaffa en pinheader hona och tabort den specialla pinnen på den istället för på chipet. Sen löder du dit pinheader honan, så är det bara att sätta i chippet i den, när du gjort lpc modden på undersidan. kom ihåg att dra d0 punkten till jord sen. Skulle kunna skriva ihop en 1.6 installations anvisning men ser detta som lite onödigt då det finns bra på engelska och det är inte många som chippar sin 1.6 med xbit.......

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    21
    hehe... är nybörjare.. vet du en bra hemsida för 1.6 montering? .. gick in på xbit´s hemsida men det fanns bara för 1.5.. ... plz.. need help.. chippet kommer på måndag!!!!
    köpte detta chippet..
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=197&xSec=4
    Last edited by Gizmo^; 2004-11-06 at 19:06.

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    21
    är det detta programmet som jag lägger in så det ska funka? ..
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=10154

alla tjötar om m8_16bin .. vad e det för bios? .. vad har man det till
    Last edited by Gizmo^; 2004-11-06 at 22:24.

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    21
    SNÄLLA SVARA NÅGON!!! FÅR CHIPPET PÅ MÅNDAG!!!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Vi kommer få en "xbox version 1.6 adapter" som hör till XBIT, antagligen under veckan. Jag antar att det kommer officiella ritningar för XBIT på 1.6 så fort den adaptern är ute hos oss handlare. Obs - det är inte något som gör att man kan köra chippet "lödfritt" utan antagligen bara för att få vettig +5V anslutning.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    21
    Tack! för svaret.. vad kommer adaptern kosta.. för mitt chip ska jag hämta på posten på måndag.. och då skulle min polare försöka löda fast det.. kan du da reda på ungefär vilkn dag?..

Liknande diskussioner

1. EVO-X M8 och EVO-X M8_16 för XBOX version 1.6
    By Hansi in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2015-05-25, 12:08
  2. Aladdin Live montering i xbox 1.6
    By arl in forum Aladdin Advance Support
    Senaste inlägg: 2004-10-03, 15:32
  3. X-Ecuter 2.3B LITE plus, problem med montering (1.6)
    By KoSoPiT in forum X-ecuter 2 LITE support
    Senaste inlägg: 2004-08-06, 14:01
  4. 11.1 XBOX version 1.6
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Senaste inlägg: 2004-07-30, 17:33
  5. Montering av multi-x iPSone
    By xyst in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2002-12-23, 12:51

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner