Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Misslyckade bränningar

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    0

Misslyckade bränningar

Hej på er!

Jag har i några dagar nu försökt mig på att göra kopior av mina spel, men det går inget vidare. Till en början gick det inte alls, men sedan jag började använda Qwix istället för Xisomanager så får jag iaf. igång spelen. Problemet är bara att de får för vana att hänga sig.

Jag kopierar in spelen på min hårddisk på Xboxen med DVD2XBOX och när jag sedan testar att köra spelen därifrån så går det utmärkt. Sedan ftp:ar jag över dem till datorn där jag nu alltså använder mig av Qwix för att göra filerna till en xISO. Därefter bränner jag ner dem med hjälp av Alcohol 120% på antingen TDK, TraxData eller Verbatim skivor med min externa Freecom Classics brännare. Brännaren krånglar aldrig när jag ska kopiera filmer och annat så jag misstänker att jag använder mig av programvaran på fel sätt eller någonting.

Stänger även alla program och bränner på X2,4 (det lägsta alternativet jag får när jag ska bränna).

Någon som har en aning om vad jag gör för fel?

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    Stänger även alla program och bränner på X2,4 (det lägsta alternativet jag får när jag ska bränna).
    Lägsta hastigheten borde vara 1x, enda gången jag fått sådan udda hastighet som du är när jag hade ett skivmärke som min brännare inte klarar av. Dock kör du med ganska standard-märken så det borde inte vara problemet

Registrerade
    Nov 2003
    Respekt
    22
    +media kör med 2,4X istället för 2X (som -media)så jag antar att det är det du använder.

Prova bränna på -media. jag bränner alla mina spel i 4X utan problem (verbatim 4X -media)
    /Mr Walker - Xbox n00b

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    0
    Skickar upp det här igen, med hopp om fler svar.

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Prova med att flasha upp firmaware på din DVD-+ brännre tidiga versioner kan vara buggiga (ladda hem vso_inspector, DVDInfoPro) eller liknade för atts e all info om din DVD, kan ju åxå kolla ded men Nero infotool. I den nyare waren kan man få ökade hastigheter bättre kompatibilitet med andra DVD media osv, osv. Men man ska veta vad man gör gå till tillverkarens hemsida för att ladda hem windowsbaserade flasher till just din model.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av pege63
    Prova med att flasha upp firmaware på din DVD-+ brännre tidiga versioner kan vara buggiga (ladda hem vso_inspector, DVDInfoPro) eller liknade för atts e all info om din DVD, kan ju åxå kolla ded men Nero infotool. I den nyare waren kan man få ökade hastigheter bättre kompatibilitet med andra DVD media osv, osv. Men man ska veta vad man gör gå till tillverkarens hemsida för att ladda hem windowsbaserade flasher till just din model.
    Verkar inte vara det som är problemet heller. Enligt Freecom söker den automatiskt efter uppdateringar och sköter sådant av sig själv.

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    21
    Varför inte bara ta Create ISO From FTP direkt i Qwix?

Förövrigt har ja samma problem, fast ja får inte ens igång spelen, Jag vet att brännaren funkar...
    Vad gör man?

Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Göteborg
    Respekt
    23
    pröva olika skivor
    "Alla vill leva länge... Men ingen vill bli gammal.."

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner