Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Problem chip

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    0

Problem chip

Har köpt ett xbit... Bröt loss den där skrivskyddet, programmerade utan problem(evoxM8)... satte in de i boxen men utan någon som hellst gensvar från chippet mer än att lampan på flasharen lyser.. försökte sen öppna upp rengöra ingen sätta dit chippet, men de blev inget bättre... Boxen startar bara som vanligt, och dioden lyser fast grönt sken. prövade sen flasha om det med en executer bios men utan framgång... samma sak där, allt som vanligt men dioden på programmeraren lyser fortfarande... Vad kan det vara för fel..? När jag ska programmera så lyser dioden på flasharen då jag ansluter den... men sedan slocknar den så fort den antingen formaterar eller skriver på chippet... är det rätt..? Ska fortsätta ta upp och rengöra (med kontaktspray) ingen men förstår inte varför dioden lyser... de måste ju vara kontakt... men kanske inte tillräkligt med kontakt... Snälla hjälp...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    0

nop..

Nej de har jag inte... vet inte vad jag har... men har haft mitt i 1,5 år eller nått... Jag vet inte vad jag skall göra... lillebrorsan och jag köpte 2chipp tillsammans... han har ett nyare xbox, men inte 1,6 och han hade inga problem alls... Men mitt vill inte reagera... =(

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0
    Om du kört me pogopins så rengör LPC-hålen me nån sorts alkohol och skruva fast igen, om du lött så kolla alla lödpunkter.

Liknande diskussioner

1. Problem efter ni flashat mitt X2 lite chip
    By adolf in forum X-ecuter 2 LITE support
    Senaste inlägg: 2004-01-18, 23:16
  2. Origa chip problem
    By s^LOGiC in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2001-12-11, 19:25
  3. Multi-X chip Stealth för PS ONE - Problem att spara
    By mrpepsi in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2001-02-25, 23:35
  4. MULTI X PROBLEM
    By JULIA in forum Playstation produktsupport - Multi-X