Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Stora problem med flashning från CD-RW

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    Stora problem med flashning från CD-RW

    Jag har gjort exakt allt som ska göras, följt xbox-scenes tutorial exakt. Men ändå när jag sätter in skivan så kommer meddelandet upp "No bios update found... Halting!" Har testat med 2 stycken olika cd-rw's. Dom chippen jag testar med är 2 st executer 2.3b lite lödfria som jag köpte här ifrån er. Har nu testat med 2 st olika xboxar varav en är med thomson läsare och en är med philips. Bränner ut med en dator med windows xp. Behöver hjälp fort nu snälla.

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Är där ngt bios i den sedan innan?
    annars får du fylla CD skivan med lite MP3or.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Hmm, får man inte fylla med något annat än MP3 filer? Jag har fyllt med all konstig skit som finns ska testa nu kanske det funkar

  4. #4
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Det funkade inte Nån annan som har något förslag?

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Alla ni som har problem, kolla på xecuter's tutorial, den knäcker xbox-scene's och psxcare's. Mycket lättförståeligare. Så löstes problemet får mig iaf

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0

    Problem att flasha

    Köpte Xecuter 2.6 lite och har försökt att flasha bioset med skiva (CD-RW), men den vill inte.
    Det står "Unknown flash! Halting". Har gjort precis enligt beskrivningen. Har provat både 4981.06 & 4983.06 Bios.
    Det står i installationsmanualen att när man startar Xboxen med chippet, så ska släden åka ut automatiskt, men det gör den inte....
    Finns det någon som har bra tips på problemet??? Nån sida där man kan läsa sig till för att lösa detta???
    Tacksam för svar!!!

  7. #7
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av JanneMannen
    Köpte Xecuter 2.6 lite och har försökt att flasha bioset med skiva (CD-RW), men den vill inte.
    Det står "Unknown flash! Halting". Har gjort precis enligt beskrivningen. Har provat både 4981.06 & 4983.06 Bios.
    Det står i installationsmanualen att när man startar Xboxen med chippet, så ska släden åka ut automatiskt, men det gör den inte....
    Finns det någon som har bra tips på problemet??? Nån sida där man kan läsa sig till för att lösa detta???
    Tacksam för svar!!!
    Chippet har inte bra kontakt med moderkortet.

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0

    Problem att flasha

    Citat Original inlägg av Kongo
    Chippet har inte bra kontakt med moderkortet.
    Ok. Är det pinsen som har dålig kontakt med chippet och moderkortet. Då är bättre att löda fast anslutningarna, eller? Vilket bios rekommenderas?
    Last edited by JanneMannen; 2004-09-26 at 02:07.

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0

    Det löste sig!!!

    Kan bara konstatera att det inte var något fel på lödningen. Det var ok!
    Efter att ha kämpat med milljarrderr olika inställningar, både små och stora bokstäver i dos, olika mycket utfyllnad på cd;n, olika varianter av bios, diverse inställningar i Nero, kom jag fram till att man ska välja "No multisession", stänga skivan och välja "disc at once". Givetvis att man följer anvisningarna i installationsmanualen. Sen funkade flashningen utan problem!!! SBS.....
    Nu ska jag forska lite i hur PS2 ser ut efter att ha chippat den med DMS3+. Har aldrig ägt ett, kommer aldrig att äga ett...

Liknande diskussioner

  1. Problem med spel från W.o.D
    By pjolon in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2004-07-11, 17:28
  2. Stora problem med min Xbox
    By don-m in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-02-06, 10:08
  3. STora problem med x2.3b lite+
    By Spikex in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-01-25, 14:58
  4. NTSC/US PS2 - Problem med TV'n - blir färg med ljudet; skumt
    By Goro in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-07-08, 22:48
  5. MULTI X PROBLEM
    By JULIA in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2000-12-19, 21:25

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •