ett par frågor...
1. Läste på denna sida: "http://www.xbox-linux.org/Xbox_Versions_HOWTO"
där det står "A Chinese box can be a 1.1, a 1.2, a 1.3, a 1.4, or a 1.6 (there is no such thing as a 1.5 Xbox)."
Har sett flera gånger här där folk snackar om v1.5 på boxar. Så finns det 1.5 eller inte?
2. Min xbox är tillverkad 2003-12-16 med s/n 5016144 35015.
När man kolla på faktan om ert "LÖDFRITT SmartXX v2.0 4M XBOX chip" så står det att man måste ha en v1.0-v1.4 box för att få chipet att funka. Och om man har en box tillverkad före 2004-05-xx är det mest troligt att man har en v1.0-v1.4 box. Med tanke på att min box är tillverkad i slutet av 2003 borde jag väl vara ganska säker på att ha "senast" en v1.4 box vilket gör att jag ska kunna använda detta chip? Om jag nu skulle beställa detta och det ej funkar av nån anledning (att det skulle vara en 1.5 om det nu finns eller 1.6) får man då skicka tillbaka det och ta nåt annat chip eller mod i utbyte?
3. Läste vissa inlägg om att en del behövt löda detta chip iaf. Var det felpackning från er eller hur låg det till? För jag vill helst inte gröta med kolven i lådan så ett 110% lödfritt chip är ett måste. Så ni kan garantera att jag inte behöver löda detta chip?
4. Det räcker om man beställer "LÖDFRITT SmartXX v2.0 4M XBOX chip" så man inte behöver beställa nåt extra för att få fart på boxen, ex nån pogopin eller pinheader eller vad det nu heter för att kunna fästa själv chipet?
mvh
pemani
Bookmarks