Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: finns ej v1.5? och ett par till frågor...

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24

    finns ej v1.5? och ett par till frågor...

    ett par frågor...

    1. Läste på denna sida: "http://www.xbox-linux.org/Xbox_Versions_HOWTO"
    där det står "A Chinese box can be a 1.1, a 1.2, a 1.3, a 1.4, or a 1.6 (there is no such thing as a 1.5 Xbox)."

    Har sett flera gånger här där folk snackar om v1.5 på boxar. Så finns det 1.5 eller inte?

    2. Min xbox är tillverkad 2003-12-16 med s/n 5016144 35015.

    När man kolla på faktan om ert "LÖDFRITT SmartXX v2.0 4M XBOX chip" så står det att man måste ha en v1.0-v1.4 box för att få chipet att funka. Och om man har en box tillverkad före 2004-05-xx är det mest troligt att man har en v1.0-v1.4 box. Med tanke på att min box är tillverkad i slutet av 2003 borde jag väl vara ganska säker på att ha "senast" en v1.4 box vilket gör att jag ska kunna använda detta chip? Om jag nu skulle beställa detta och det ej funkar av nån anledning (att det skulle vara en 1.5 om det nu finns eller 1.6) får man då skicka tillbaka det och ta nåt annat chip eller mod i utbyte?

    3. Läste vissa inlägg om att en del behövt löda detta chip iaf. Var det felpackning från er eller hur låg det till? För jag vill helst inte gröta med kolven i lådan så ett 110% lödfritt chip är ett måste. Så ni kan garantera att jag inte behöver löda detta chip?

    4. Det räcker om man beställer "LÖDFRITT SmartXX v2.0 4M XBOX chip" så man inte behöver beställa nåt extra för att få fart på boxen, ex nån pogopin eller pinheader eller vad det nu heter för att kunna fästa själv chipet?

    mvh

    pemani

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    1: Vi har aldrig sett någon 1.5 xbox, så dom lär ju inte vara vanliga iaf...
    2: Borde inte vara några problem med den boxen. Är det en 1.5 måste man löda 2 kablar, är det en 1.6 (garanterat inte) så måste man löda några till.
    3: Felpackning...
    4: Allt ingår då, om inte #3 inträffar
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Hansi
    1: Vi har aldrig sett någon 1.5 xbox, så dom lär ju inte vara vanliga iaf...
    2: Borde inte vara några problem med den boxen. Är det en 1.5 måste man löda 2 kablar, är det en 1.6 (garanterat inte) så måste man löda några till.
    3: Felpackning...
    4: Allt ingår då, om inte #3 inträffar
    ok tack för svaren... men jag förstod inte riktigt...

    1. ni har aldrig sett någon 1.5 box men om det är en sån så måste man löda 2 kablar? Så med andra ord finns det iaf 1.5 boxar då?

    2. sen var det bara om man har nån utbytesgaranti om det nu skulle visa sig att man har en 1.5 box. För jag vill verkligen inte löda då jag inte har någon erfarenhet av det och inte någon lödkolv etc... så finns det nån möjlighet att byta till sig ett annat lödfritt chip då?

    men tack igen för svaren.

    mvh

    pemani

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Om du har en sådan där mystisk 1.5 xbox som kanske finns och som det iaf finns ritningar till så får du byta in ditt SmartXX mot ett XBIT som tydligen skall fungera bra ändå.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Hansi
    Om du har en sådan där mystisk 1.5 xbox som kanske finns och som det iaf finns ritningar till så får du byta in ditt SmartXX mot ett XBIT som tydligen skall fungera bra ändå.
    ok underbart... tack

  6. #6
    min xbox som jag köpte nyligen var en 1.4 var tillverkad dagen efter din.

    det lödfria smartxx funka perfekt.

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av The Game
    min xbox som jag köpte nyligen var en 1.4 var tillverkad dagen efter din.

    det lödfria smartxx funka perfekt.
    Ok kanon. Tack för bekräftelsen.

    mvh

    pemani

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    1.5:or finns, minst EN åtminstone :)

    Jag har en! Köptes i dec. 2003 på en SIBA i skåne. Den har varit framgångsrikt moddad i ett år med ett x2.3lite (pinheader). Idag skulle jag testa ett smartXX v2 i den (för det funkade inte i min nya 1.6-xbox) så jag var tvungen att löda in Vcc (3v3) och GND till LPC-pinnarna. x2:an funkar fortfarande (naturligtvis) men smartXX-crappet funkar inte där heller.

    Min poäng var dock att 1.5-boxar inte alls är särskilt "mystiska", men jag läste nånstans att det var tillförlitlighetsprobs med dom, så MS backade tillbaka till 1.4 igen. Men jag har en alldelels äkta 1.5:a, numera anpassad så vcc3 och gnd åter finns där de ska, 1.4-style Det är bara två korta trådar som skiljer trots allt

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Aha, kul! Hur vet du att det är en 1.5:a då? Mätt med multimeter?

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Eh, ja... Frånvaron av 3.3V är ganska lätt att notera, och rimligen noterar man därefter bristen på kontakt mellan 3v-pinnen och andra 3.3V-punkter på moderkortet (och motsv. för GND)

    BTW (knappt relaterat alls men eftersom jag nämde det innan) var mitt SmartXX dead on arrival. Tillverkningsmiss, kortis mellan två pins på CPLDn. Det var inköpt på annat (billigare ) ställe, och "bara" 1 av de 3 som köptes var defekt - naturligtvis det jag valde. Nåja, dom kommer skicka mig ett nytt iaf.

Liknande diskussioner

  1. Aladdin Live flash-krångel och ett gäng frågor
    By illm in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-09-04, 22:30
  2. Jag råkade uppdatera till xbox live och nu är min evo-x meny borta!
    By Hansi in forum Supportloggar från IRC/ICQ/MAIL
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-11-04, 16:16
  3. PSX och multi-x problem
    By TB_NoRatZ in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-04-13, 17:42
  4. Frågor om xbox och flashing/mod
    By Paradiddle in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-01-01, 14:57
  5. Lite frågor...
    By qlz in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-04-02, 17:37

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •