Visar resultat 1 till 16 av 16

Diskussion: XBOX ---> XBOX , men hur

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0

XBOX ---> XBOX , men hur

Hej..

Kan någon komma med en skitbra och utförlig beskrivning på hur man ansluter xbox till xbox så man kan skicka filer emellan? Har försökt en jäkla massa men inget funkar...

/malm

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    sweden
    Respekt
    24
    läs hansis xbox guide http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=13532
    där står det hur man skickar filer mellan två xbox.....

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Bara köra avalaunch på båda
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    May 2004
    Från
    Vårgårda
    Respekt
    21
    Har hört det ska gå långsammare xbox-xbox än xbox-data-xbox, någon som vet något ?
    Hejsan hoppsan !

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    fan jag har försökt det men funkar inte. Har kollat i den guiden innan och ställt in IP på båda maskinerna, Men sedan i avalaunchen kan man tydligen välja på att ha statisk ip eller ngt dchp eller nåt? ska man ändra ngt här eller ska det stå på dchp (?) .

När jag startat avalaunchen på båda står det no link i vänstra hörnet och det går inte att ansluta till remote av ngt skäl. Vet e fan va som är fel.

Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Sweden
    Respekt
    23
    ändra så att båda har statisk och ip i samma nät tex
    192.168.0.1 på ena och 192.168.0.1 på andra boxen sen behöver du inte ha gateway och masken ska vara 255.255.255.0 på båda
    Detta är min signatur

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    OK... då endast en liten fråga till för jag blev konfunderad över att man måste ändra ip 2 gånger. Hur gör man när man ska ändra den i avalaunchen?? har provat men aldrig lyckats trycka in några siffror?? lite dum fråga kanske men vad fan gör man

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    0
    Instämmer, tycks som att man behöver ställa ip:n även i Avalaunch vilket i sig inte är några konstigheter menymässigt. Men som föregående talare nämner så framgår det ej hur man kan ändra ipadressen i Avalaunch. Default så har bägge boxarna samma ipadress vilket bör orsaka konfilkt.

Observera detta gäller i Avalaunch INTE i de "normala" inställnngarna för boxen.

Av denna ovan nämnda guide går ej att utläsa huruvida man behöver nyttja nätverksinställningarna i Avalaunch, endast man skall behöva öppna programmet och nyttja filhanteraren.

Skulle verkligen uppskatta om någon kunde komma med tips - bör rimligen vara fler som stött på samma problem :-)

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Jag måste helt enkelt utöka den lilla guiden med information om hur man ändrar ip-adress i avalaunch om man kör statiska adresser. En snabbfix är att boota superdisc på båda xboxarna, där finns ju avalaunch med två olika statiska ip-adresser.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    0
    Varför krångla till det? Om man har installerat Superdisk, så har man förmodligen fått med programmet xToolBox (ligger under Apps).

Gå först in i System Utils->Settings. Sätt ip-nummer 192.168.0.100 på den Xbox man ska flytta filerna från. Sätt ip-nummer 192.168.0.101 på den andra boxen.

Starta xToolBox på den första boxen. Välj File manager. Till vänster ser du innehållet i din egen box. Till höger har du ett alternativ som heter Another box (eller liknande). Gå dit med styrkorset på handkontrollen och tryck A. Då bör den andra boxen dyka upp i höger fönster. Sen går man med styrkorset tillbaka till sin egen box och blädrar fram de filer eller mappar man vill flytta över. Tryck på den vita knappen när du står på den mapp/fil som ska kopieras. Välj Add to que.

Sen kan man lägga till fler filer och flytta allt på en gång, med alternativet Transfer que, som man får fram med den vita knappen. Himla smidigt.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Ännu smidigare och snabbare i avalaunch, bara gå in i filhanteraren, trycka start, välja switch to remote så hittas automatiskt alla andra xbox i nätverket som kör avalaunch.

Avalaunch har boostmode som gör att småfiler går snabbare, och är mycket stabilt.

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    0

Nu blir jag tokig.

Okej har nu lusläst denna thread och fått flera fina förslag på hur man kopierar filer xbox ----> xbox.

INGA AV DEM FUNGERAR I MITT FALL!!!

Som sades tidigare i slingan så kvittar det om man har rätt ip-inställningar från början eftersom avalaunch tilldelar "eget" ip-nummer.

Detta ip-nummret går heller inte att ändra via menyn. (har försökt i ca 2 timmar)

Kan nu du "hansi" eller något annat ess förklara utförligt hur man ska lösa detta problem eller förklara ett annat alternativ ?

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    21
    Har du provat att uppdatera avalaunch på båda boxarna?

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    0
    Jag är jättenybörjare på Xbox men kan en del om datorers nätverk osv...

Har faktiskt ingen aning om hur man uppdaterar avalaunch men min Xbox fick jag rykande färsk från psxcare för 2 dagar sedan.

Den andra är också från psxcare men vet inte riktigt hur gammal, men det verkar som om det är samma version på dem bägge.

Ska det verkligen vara så här krångligt att föra över en simpel fil ?

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Tatimas
    Varför krångla till det? Om man har installerat Superdisk, så har man förmodligen fått med programmet xToolBox (ligger under Apps).

Gå först in i System Utils->Settings. Sätt ip-nummer 192.168.0.100 på den Xbox man ska flytta filerna från. Sätt ip-nummer 192.168.0.101 på den andra boxen.

Starta xToolBox på den första boxen. Välj File manager. Till vänster ser du innehållet i din egen box. Till höger har du ett alternativ som heter Another box (eller liknande). Gå dit med styrkorset på handkontrollen och tryck A. Då bör den andra boxen dyka upp i höger fönster. Sen går man med styrkorset tillbaka till sin egen box och blädrar fram de filer eller mappar man vill flytta över. Tryck på den vita knappen när du står på den mapp/fil som ska kopieras. Välj Add to que.

Sen kan man lägga till fler filer och flytta allt på en gång, med alternativet Transfer que, som man får fram med den vita knappen. Himla smidigt.
    Jag använde Tatimas metod och det funkade perfekt direkt (kan tillägga att man väljer statiskt IP-nummer när det ska skrivas in, bara för att vara övertydlig ). Med Avalaunch lyckades jag inte, har ingen aning om varför.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det går i avalaunch, kommer bara inte ihåg exakt vilka knappar man trycker på just nu :-)

Liknande diskussioner

1. Playstation 2 versus XBox (updaterad)
    By visuatrox in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 13:59
  2. dvd+R i xbOx?
    By oskarthekungen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-09-10, 11:06
  3. Linux på omidifierad XBOX med direkt boot
    By Hansi in forum Linux på XBOX
    Senaste inlägg: 2004-03-31, 01:28
  4. Hur uppdaterar man bios på en xbox med x-ecutor 2.0 Lite?
    By roine_johnsson in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2003-11-22, 01:55
  5. men hur blire med priset?
    By pemani in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Senaste inlägg: 2002-09-04, 11:08

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner