Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: inga usb portar? aldrig behöva tangentbord?

  1. #1
    creepwood Guest

    inga usb portar? aldrig behöva tangentbord?

    Det är så att jag har en stationär dator som jag ska sätta som server för att jag köpt en laptop istället, nu är det så att tangentbordet och musen till den stationära är ett M$ trådlöst och trodde man kunde koppla in detta till xboxen för vad man nu vill göra med det. Men det går inte eller hur fungerar det?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du kan köpa USB adapters till xboxen och använda usb tangentbord/mus till de program som har stöd för detta.

    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=10&xSec=9
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    31
    Respekt
    0
    Trådlösa möss behöver speciella drivrutiner, iallafall min MX900.

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Vart??

    Vart hittar man drivrutinder till sin trådlösa mus och tangentbord???
    Och när jag har hittat detta vart lägger jag filerna på xboxen så att det funkar?
    behöver jag något speciellt mer för att det skall funka...??
    Mvh jimmy

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    519
    Respekt
    22
    är rätt så säker på att xboxen inte klara av att hantera drivrutiner som en dator.......

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    synd... Hade varit härligt att slippa kablar. men men...

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Du får vänta på 360 den har det du e ute efter
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Hitta ett tangentbord som INTE kräver drivrutiner bara för att få de vanliga tangenterna att fungera. Drivrutiner borde ju bara krävas för specialtangenter.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi
    Du kan köpa USB adapters till xboxen och använda usb tangentbord/mus till de program som har stöd för detta.

    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=10&xSec=9
    behövs det 2 adapt. en till tbord samt en till mus eller klarar man sig med
    en å stoppar mus å tbordet i en adapter (PS/2 mus å tbord till USB) ?

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Om du har usb mus och usb tangentbord kan du använda två usb adaptrar till xboxen och använda tangentbord/mus till linux och de program som har stöd för tangentbord och/eller mus.

    Om du har ps/2 mus och tangentbord kan du använda en "frag" adapter som ger dig möjlighet att använda mus och tangentbord när du spelar xbox spel. Du kan inte använda mus/tangentbordet till linux och program, eftersom adaptern får xboxen att tro att mus+tangentbord=joypad.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi
    Om du har ps/2 mus och tangentbord kan du använda en "frag" adapter som ger dig möjlighet att använda mus och tangentbord när du spelar xbox spel. Du kan inte använda mus/tangentbordet till linux och program, eftersom adaptern får xboxen att tro att mus+tangentbord=joypad.
    ni har två produkter:

    SmartJoy FRAG tangentbord/mus adapter för PS2 samt
    MagicBox XFPS, Tangentbord/Mus-adapter

    som skiljer sig markant i pris. vad är det för skillnad?
    vad rek. du?

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    FRAG är "originalet". Det är säkert bättre än XFPS på något sätt. Bättre stöd för att spara egna inställningar tror jag, men jag har faktiskt inte använt någon av produkterna personligen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Tangentbord
    By Kurik in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-05-15, 00:12
  2. Fungerar USB tangentbord i UAE-x?
    By pekn2 in forum Emulatorer
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2002-12-20, 08:09

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •