Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Nybörjare

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    0

Question Nybörjare

Har idag fått mitt xbox med smarxx chipp, men det är en del saker jag inte hajar.

I menyerna i tex Evo x dashboraden och så går man in på apps tex där verkar det finnas en massa olika program som typ gör samma sak hittat tex två prog där man kan kopiera över spel på cd skiva till hd osv??

Och så undrade jag om det inte typ går att göra så att man kommer in till tex evo x menyn direkt när man sätter på xboxet, jag kommer till en meny där det står org bios, m8 typ och så förtsätter det men en massa andra saker.

är inte direk något ess men men!!

är tacksam för alla svar.
    tack på förhand!!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Du kan ställa in SmartXX så att det autostartar ett bios efter t.ex. 0,3,5,10 sekunder osv.

Läs den lilla guiden för den chippade xboxen också

http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=13532
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    0
    okey tror att jag fixade det, jag gick in i settings i smartxx meny och ställde in att det skulle start upp m8 bioset efter 3 sek.

Jag antar att det är m8 bisoet som är det man skall använda!

När man går in i avulanch så kommer det upp en meny där det först står xbox media player, spel, emulaors osv jag kommer in på alla menyer utom xbox media playern varför är det så?

När spelar ett spel går det att typ komma ut i avulanch menyn på nåt sätt och välja ett annat spel eller måste man starta om boxen?

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    0
    Att den inte startar mediaplayern beror på att evox.ini pekar på en annan sökväg än där du har Mediaplayern installerad. Du bör nog läsa igenom Evox för dummies, där hittar du alla dina svar. Om du startar upp boxen på Eject-knappen kommer Evoxdash att starta.

//Anders

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Jack
    När spelar ett spel går det att typ komma ut i avulanch menyn på nåt sätt och välja ett annat spel eller måste man starta om boxen?
    Det finns en inställning som heter In Game Reset (IGR) iaf på EVOX så kolla runt i inställningarna i avalaunch efter nåt som heter så.. Och sen kan du reseta genom att trycka in ett antal knappar samtidigt.. Som orginal i min evox var det LT (left trigger), RT, Back och Start som skulle tryckas in samtidigt..

Lycka till!
    || Xbox 1.6 ||
    || SmartXX ||
    || Evo X ||
    || Orginal HD ||

Stereon: Harman/Kardon DVD25, Harman/Kardon HK670, Voighthorn med Fostex FP203(har jag för mig) och omgjorda Gamma VLD13 banddiskanter. Snart kommer subben me..

Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Göteborg
    Respekt
    23
    problemet med igr är att alla kan inte ha det på för då kan dom inte spela spelen men ja har för mig att m8 bioset stödjer igr
    "Alla vill leva länge... Men ingen vill bli gammal.."

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av GovernorAndy
    Att den inte startar mediaplayern beror på att evox.ini pekar på en annan sökväg än där du har Mediaplayern installerad. Du bör nog läsa igenom Evox för dummies, där hittar du alla dina svar. Om du startar upp boxen på Eject-knappen kommer Evoxdash att starta.

//Anders
    Okey! Var hittar man den faktan?

När jag är i avulanch så gåt det inte att komma in i mediaplayern?

Liknande diskussioner

1. Nybörjare, Magic disc, Xbtool osv....
    By Vson in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-07-25, 02:37
  2. Nybörjare
    By lulea in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2003-05-07, 12:14
  3. Nybörjare
    By Longhorn in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2003-01-28, 17:25
  4. Evo-X hjälp en stackars vilsen nybörjare
    By Chuppa in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-08-15, 19:27
  5. Nybörjare