Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Bootbar DVD vid XBMC byte

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2004
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    18
    Respekt
    0

    Bootbar DVD vid XBMC byte

    Igår kväll skulle jag äntligen göra slag i saken och byta daschboard från evox till xbmc, efterom det ändå är xbmc som jag använder. Sökte i forumet och fann beskrivningar.
    Flytta default.xbe och xboxmediacenter.xml till c:, lägg till sökvägen e:/apps/xbmc/ i xml:en och slutligen döp om till avalaunch.xbe. Ftp:ade över hela rasket till c: och sprang med spänd förväntan bort till rummet med xboxen.
    Startar om den...den blir SVART, ERROR med röd text! Kallsvetten bryter fram, jag har klantat till det och jag har ju ingen bootbar CD. "FAN !##**!!!"" Klantskalle!
    Tittar på TV:en igen och ser att det står något om FTP och xboxens IP-adress. Kan det vara möjligt. På darrarnde rusar jag tillbaka till datorn, vilken tur ftp:en fungerar. XBOXen räddas. (Ser sedan på nätet att xbmc lagt till funktionen ftp vid krasch, som en säkerhetsgrej, vilka lirare!)
    Hittar nu också en tråd där det står att man skall ta bort någon fil i TDATA, men vågar inte prova utan att först göra en bootbar CD. Klockan är nu sent och jag börjar bli stressad.
    I xbmc web manual står en kort beskrivning av hur man gör: Kopiera exox.ini, evoxdash.xbe? samt katalogerna Skin och en till. Skapa en iso med qwix och bränn på en DVD. Det gör jag. Medans den bränner, mal det på något i bakhuvudet om att man skall lägga till utfyllnads filer, men hittar inget om det på forumet, och bränningen är ju redan igång.
    När DVDen är klar ångar jag iväg igen till xboxen och trycker i DVD skivan och startar om den. Xboxen startar som vanligt, men jag vet ju inte om den startade på DVDen eller på HD??? F-n, nu är det jätte sent, men jag får en nu ide, släng in en obränd DVD så ser jag om jag får ett fel meddelande. Gör så men xboxen startar ändå som vanligt, tog lite längre tid tror jag. !###***#%! Jag ger upp och hoppar i bingen..

    Nu till min fråga: Hur vet jag om jag har en fungerande bootbar CD/DVD?
    Xenium v1.1
    X2 4981.06
    Seagate Barracuda 7200.7 120 GB

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Rätt enkelt... Du stoppar i skivan, startar om xboxen då lär du märka om den bootar från skivan...

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2004
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Som jag skrev så provade jag både med min "Bootskiva"? och med en tom skiva och boxen startade snällt i både fallen. Så hur vet man säkert om bootskivan fungerar eller ej?
    Xenium v1.1
    X2 4981.06
    Seagate Barracuda 7200.7 120 GB

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Byt skin på evox på xboxen... Då ser du ju skillnad...

    Men du kan lugnt ta bort mappen 0face008 i TDATA. Det är bara XBMCs inställningar som sparas där. När du startar upp XBMC så kollar XBMC om det finns nån mapp i E:\TDATA som heter 0face008 med filerna settings.xml och calibrations.xml. Finns dom inte så skapas mappen 0face008 med dom filerna i...

    Backup cd... FEGIS!!!

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2004
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Bra tips om skinnet, ktd, ska prova det.

    Efter gårdagens kallsvettiga minuter, får det nog bli till att köra med skrajsnodd, så att säga.
    Xenium v1.1
    X2 4981.06
    Seagate Barracuda 7200.7 120 GB

Liknande diskussioner

  1. XBOX Media Center *CVSBUILD* 2004-04-27
    By mysiskatten in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2004-05-06, 16:33
  2. Xbmc 29/10, 30/10
    By GertLind in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-11-02, 20:13
  3. Antalet färger vid spel och DVD
    By ElMaco in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2003-07-03, 23:06
  4. DVD Byte
    By PetsonGBG in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-06-13, 11:48
  5. Dvd Region X
    By Oddman in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-04-16, 12:43

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •