Går det att installera en Orega (eller vad den nu hette) + DVD chip i version 30004 av PS2?
Jag har hört att det är ganska svårt med denna version.....
Går det att installera en Orega (eller vad den nu hette) + DVD chip i version 30004 av PS2?
Jag har hört att det är ganska svårt med denna version.....
Vi kan endast sätta DVD-chip i "V3" då vårt DVD-chip inte fungerar i "V4".
Origa är lättare att installera i "V4" än i "V3" då det finns alternativa lödpunkter och man inte behöver löda direkt på benen av det "svåra" chipet.
Hur du ser skillnad på V3 och V4 ser du här:
http://www.psxcare.com/playstation-2-frame.asp?sida=ps2-reservdelar.asp&artikel=ps2skal
[This message has been edited by Hansi (edited 09 November 2001).]
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Tack
Jag har nu köpt en PS2, och testat några av mina gamla PSX spel(PAL).
FF8 loadas lite långsamt tycker jag...men mitt störta problem är att bildkvaliten är mycket dåligare än PSX. Bilden är inte lika klar. Vad beror det på? jag använder kabeln jag fick med (det är väl RGB?).
Andra frågor:
Jag gjorde lite fel när jag först använde PS2, och nu undrar jag om det kan skada den:
Jag råkade sätta in en DVD-skiva fel såatt den fastnade i öppningen (vet inte om jag förklarar detta rätt). Skadar detta PS2?
(Innan jag visste bättre) stängde jag av PS2, sen satt jag på den igen och tog ut spelet i, itället för att bara trycka på Reset, open och sen ta ut skivan.
Jag var ju van med hur PSX användes...
P.S Jag kollade bilden i länken du gav mig. Visar sig att min PS2 är V3. Hmm....jag skulle nog helst ha en nyare version.
[This message has been edited by Siren (edited 09 November 2001).]
Den kabel som medföljer är en compositevideokabel + scartadapter. Den ger ruskigt dålig bild jämfört med s-video eller RGB. Vi skickar alltid med en S-videokabel om man köper en icke-modifierad PS2, eller en RGB-kabel om man köper en modifierad PS2.
RGB fungerar inte vid dvd-uppspelning om man inte använder dvd-region-x eller har en modifierad PS2.
PS2'an skall inte gå sönder bara för att man råkar klämma fast en skiva. Däremot riskerar du att repa sönder skivan. Vi har fått in några PS2 där mekaniken/kugghjulen som driver släden hamnat fel, men det åtgärdar vi enkelt på under 30 minuter.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Jag använder en RGB kabel med PSX, så nu förstår man värför den har bättre bildkvalitet än PS2...går det att använda PSX:ets RGB kabel med PS2?
Det där med kugghjul/mekaniken: Om den hamnar fel som du sa, går det inte att spela några spel alls då, eller?
Att FF8 laddas långsamt, vad kan det bero på?
Den laddas lite snabbare med PSX tycker jag (but who knows, jag kanske inbillar mig...).
Du kan använda din PSX RGB-kabel till din PS2, det är ingen skillnad.
Men om du använder den när du ser DVD-filmer blir bilden grön. Detta åtgärdas genom en intern modifikation eller med dvd-region-x.
När kuggarna hamnar fel kan du inte ens få upp luckan, vilket gör att man inte kan spela några spel. Eventuellt spelet som redan sittar i... Detta är ganska lätt att åtgärda, men man måste plocka isär PS2'an. Har man garantisigillet kvar så bör man lämna in den för garantiåtgärd.
Angående FF8 laddningstid...vet jag inte varför.
Tack för hjälpen
Det finns två inställningar man kan göra på sin playstation som rör Playstation 1 spel.
Trycker man på rätt knappar i menyerna får man en lista på vilka versioner dvd-drivrutiner m.m. har.
En rad i listan handlar om "Playstation 1 Driver" eller liknande.
Markerar man den så kan man trycka på en knapp för att göra inställningar.
Då får man två val - man kan välja att öka läshastigheten, och man kan välja att aktivera någon form av grafikförbättring.
Olika spel fungerar olika bra med dessa inställningar, bara att prova sig fram.
Bookmarks