Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 32

Diskussion: trådlöds handkontroller, laggar dom?

  1. #1
    creepwood Guest

    trådlöds handkontroller, laggar dom?

    hur är det med fördröjningen i trådlösa handkontroller? är alla trådlösa RF 2.4ghz eller används också IR?

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    137
    Respekt
    21
    Jag har testat logitech's trådlösa, inget lagg men klumpigare kontroll får man leta efter.

    Köpte en Joytech trådlös sen, helt underbar i min mening. lite mindre än S-kontrollen (ingen nackdel) mycket skönare än logitech. Bästa köp jag gjort på länge.
    /Mr Walker - Xbox n00b

  3. #3
    creepwood Guest
    jag testade s-controllern idag, original, jag tyckte den var ruskigt liten :/ så mindre än så vill jag verkligen inte ha.

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    137
    Respekt
    21
    Testa logitech's tegelsten då.

    köp i nån butik som har öppet köp, typ elgiganten eller nåt. bara länma tillbaka skiten om man inte är nöjd.
    /Mr Walker - Xbox n00b

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    499
    Respekt
    21
    Logitech har släppt en ny trådlös som är mindre än den förra.Funderar själv på att köpa 2st.Nån som kört med 2 st på samma xbox utan problem?

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    54
    Respekt
    20
    Köpte en gröntransparent MadCatz som var uppackad (enbart testad) för ynka 200:- (rek pris 499:-) men lämnade in skiten igen eftersom "D-Pad Upp" låste sig titt som tätt. Lämnade in den på en gång och köpte en Joytech och den rekommenderar jag varmt...bojkotta slingriga sladdar!

    Citat Original inlägg av Nijo
    Logitech har släppt en ny trådlös som är mindre än den förra.Funderar själv på att köpa 2st.Nån som kört med 2 st på samma xbox utan problem?
    Funkar fint och köra med flera (totalt 8) med Joytech, bara ställa om frekvenserna på mottagare/handkontroll
    Last edited by janne5050; 2004-09-24 at 00:29.

  7. #7
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    216
    Respekt
    21
    Ingen som vet om Microsoft är påväg med några trådlösa orginal kontroller? Det hade ju inte varit fel :-D

    Mvh
    Granqvist

  8. #8
    Registrerade
    May 2004
    Från
    Vårgårda
    Inlägg
    129
    Respekt
    21
    Det jag är ute efter i trådlös väg är att mottagarna som ska sitta i xboxen ska vara ungefär som den till dvd-kitet, tycker det är ruskigt fult med trådlösa kontroller där man ändå har en liten sladd från xboxen.. Någon som vet av en lösning i den stilen jag menar?

    Mvh
    Keff
    Hejsan hoppsan !

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    54
    Respekt
    20
    MadCatz som jag nämnde tidigare har en mottagardel utan sladd. Vet inte vilka färger dem finns i, men min hade samma äckelgröntransparenta som kontrollen. Men jag har inget positivt att säga om MadCatzen av den lilla erfarenhet som jag har. För det första så krånglade min utan vidare, sen var den väldigt tung trots storleken (3xLR6 batterier), sen låg den taskigt på plana underlag (en stor bula i mitten på kontrollen gjorde att den vickade från sida till sida) och sist men inte minst var den ful...

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    499
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Keffman
    Det jag är ute efter i trådlös väg är att mottagarna som ska sitta i xboxen ska vara ungefär som den till dvd-kitet, tycker det är ruskigt fult med trådlösa kontroller där man ändå har en liten sladd från xboxen.. Någon som vet av en lösning i den stilen jag menar?

    Mvh
    Keff
    Har Logitechen som du beskriver eller är det något annat märke?

  11. #11
    Registrerade
    May 2004
    Från
    Vårgårda
    Inlägg
    129
    Respekt
    21
    Jag vet inte så noga om märken o sånt, men det jag vill ha tips på är som föregående talare säger trådlösa,snygga kontroller med trådlösa mottagare...
    Hejsan hoppsan !

  12. #12
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    216
    Respekt
    21
    Jag har mailat Microsoft idag och frågat om dom skall komma med några trådlösa kontroller till xbox. Har inte fått svar än, men vi får se vad dom säger.

    Mvh
    Granqvist

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    499
    Respekt
    21
    Köpte 2 st Logitech av den nyare mindre trådlösa versionen.Kan ju bara säga positivt om den.Funkar klockrent & den är liten.Mkt skönare än microsoft S & logitechs förra trådlösa som är väldigt klumpig.Kostade 399 kr.
    http://www.logitech.se/index.cfm/pro...ntid=8182,sh=1

  14. #14
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    216
    Respekt
    21
    Nu har jag fått svar på mitt mail till Microsoft angående om dom skall ha trådlösa kontroller och svaret blev "Vi har ingen information gällande det".


    Citat Original inlägg av Nijo
    Köpte 2 st Logitech av den nyare mindre trådlösa versionen.Kan ju bara säga positivt om den.Funkar klockrent & den är liten.Mkt skönare än microsoft S & logitechs förra trådlösa som är väldigt klumpig.Kostade 399 kr.
    http://www.logitech.se/index.cfm/pro...ntid=8182,sh=1
    Hur ser sändaren ut som du sätter i boxen? Är den likadan som den var till den första modellen av den trådlösa Logitech kontrollen? Är det mycket storleksskillnad på den och Controller S?

    Mvh
    Granqvist

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vad händer om du går till köket och startar mikron :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  16. #16
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    499
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av granqvist
    Nu har jag fått svar på mitt mail till Microsoft angående om dom skall ha trådlösa kontroller och svaret blev "Vi har ingen information gällande det".




    Hur ser sändaren ut som du sätter i boxen? Är den likadan som den var till den första modellen av den trådlösa Logitech kontrollen? Är det mycket storleksskillnad på den och Controller S?

    Mvh
    Granqvist
    Sändaren ser ut som logitechs mottagare till trådlösa tangentbord & möss fast så klart xbox färger & snyggare med en ca 40 cm lång sladd så man kan gömma undan mottagaren.Ser bra ut & funkar som sagt klockrent.Inga bekymmer med micro,hahaha.
    Det e ingen större storleks skillnad mellan microsoft S & denna.Enda skillnaden e att logitechs är skönare.

  17. #17
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    216
    Respekt
    21
    Låter ju väldigt bra. Synd att man inte kunde få ett riktigt svar av Microsoft, men dom får väl skylla sig själva.

    Mvh
    Granqvist

  18. #18
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    499
    Respekt
    21
    Ja,det e sant.

  19. #19
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Är det någon som har koll på om trådlösa handkontroller stör ut trådlösa nät. (samma frekvensband). Eller kan man ställa in vilken kanal kontrollern kan köra på?

  20. #20
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    54
    Respekt
    20
    Joytechs har 8 olika frekvenser och välja imellan. Om det stör ut nåt annat vet jag ej.

  21. #21
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Någon som vet hur det är med Logitechs? Kan man även välja kanaler på den?

    Själv kör mitt trådlösa på en egen kanal men huset är fullt av trådlösa nät som "läcker" in till mig på kanal 3. tex.

  22. #22
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    137
    Respekt
    21
    Jag hade en videosändare från philips hemma innan ( sån som skickar signalen trådlöst till en annan tv), den störde ut joytechen totalt på alla kanaler.
    Så där rök den iden om att kunna spela xbox helt trådlöst på TV:n i sovrummet.
    /Mr Walker - Xbox n00b

  23. #23
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    216
    Respekt
    21
    Nijo, du har inga bilder du kan slänga upp på Logitech Cordless. Alltså hur den ser ut på baksidan och hur sändaren ser ut.

    Mvh
    Granqvist

  24. #24
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    54
    Respekt
    20

  25. #25
    Registrerade
    Oct 2001
    Från
    Uppsala
    Inlägg
    131
    Respekt
    23
    Jag har också den kontrollen men måste trycka ner knapparna rätt hårt för att dom ska reagera (YXBA knapparna) jämfört med orginal kontrollen.

    Jag har inte detta problem med PS2 logitech cordless
    Last edited by Sheytan; 2006-02-22 at 15:48.

  26. #26
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    325
    Respekt
    19
    Kan man fortfarande köpa de gamla stora kontrollerna till Xbox? Vill ha en sån

  27. #27
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    Ja du kan säkert hitta någon begagnad ju.

    PS. Ganska bra fångst idag, 1 år och 4 mån gammal tråd...

  28. #28
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    325
    Respekt
    19
    Sheytan grävde upp den haha

  29. #29
    Registrerade
    Oct 2001
    Från
    Uppsala
    Inlägg
    131
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av XeoN_
    Sheytan grävde upp den haha
    Orka skapa en ny tråd

    Jag såg inte när tråden var skapad

  30. #30
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    121
    Respekt
    20
    Xeon: Om du inte har köpt nån, så skulle du kunna få köpa en nästan oanvänd av mig...
    Xbox v.1.0 - X3 - X3CP - Thomson DVD - 200 GB - Kai - X-DSL

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-09-23, 17:44
  2. Trådlösa handkontroller
    By Drem in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-01-25, 23:03
  3. Ljudet Laggar på Dvd:n
    By sp1ke in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-11-12, 17:44
  4. Nu har dom nya boxarna anlänt
    By myztx in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-11-03, 09:29
  5. Handkontroller till PS
    By Mysticum in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-05-18, 19:22

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •