hur är det med fördröjningen i trådlösa handkontroller? är alla trådlösa RF 2.4ghz eller används också IR?
hur är det med fördröjningen i trådlösa handkontroller? är alla trådlösa RF 2.4ghz eller används också IR?
Jag har testat logitech's trådlösa, inget lagg men klumpigare kontroll får man leta efter.
Köpte en Joytech trådlös sen, helt underbar i min mening. lite mindre än S-kontrollen (ingen nackdel) mycket skönare än logitech. Bästa köp jag gjort på länge.
/Mr Walker - Xbox n00b
jag testade s-controllern idag, original, jag tyckte den var ruskigt liten :/ så mindre än så vill jag verkligen inte ha.
Testa logitech's tegelsten då.
köp i nån butik som har öppet köp, typ elgiganten eller nåt. bara länma tillbaka skiten om man inte är nöjd.
/Mr Walker - Xbox n00b
Logitech har släppt en ny trådlös som är mindre än den förra.Funderar själv på att köpa 2st.Nån som kört med 2 st på samma xbox utan problem?
Köpte en gröntransparent MadCatz som var uppackad (enbart testad) för ynka 200:- (rek pris 499:-) men lämnade in skiten igen eftersom "D-Pad Upp" låste sig titt som tätt. Lämnade in den på en gång och köpte en Joytech och den rekommenderar jag varmt...bojkotta slingriga sladdar!
Funkar fint och köra med flera (totalt 8) med Joytech, bara ställa om frekvenserna på mottagare/handkontrollOriginal inlägg av Nijo
Last edited by janne5050; 2004-09-24 at 01:29.
Ingen som vet om Microsoft är påväg med några trådlösa orginal kontroller? Det hade ju inte varit fel :-D
Mvh
Granqvist
Det jag är ute efter i trådlös väg är att mottagarna som ska sitta i xboxen ska vara ungefär som den till dvd-kitet, tycker det är ruskigt fult med trådlösa kontroller där man ändå har en liten sladd från xboxen.. Någon som vet av en lösning i den stilen jag menar?
Mvh
Keff
Hejsan hoppsan !
MadCatz som jag nämnde tidigare har en mottagardel utan sladd. Vet inte vilka färger dem finns i, men min hade samma äckelgröntransparenta som kontrollen. Men jag har inget positivt att säga om MadCatzen av den lilla erfarenhet som jag har. För det första så krånglade min utan vidare, sen var den väldigt tung trots storleken (3xLR6 batterier), sen låg den taskigt på plana underlag (en stor bula i mitten på kontrollen gjorde att den vickade från sida till sida) och sist men inte minst var den ful...
Har Logitechen som du beskriver eller är det något annat märke?Original inlägg av Keffman
Jag vet inte så noga om märken o sånt, men det jag vill ha tips på är som föregående talare säger trådlösa,snygga kontroller med trådlösa mottagare...
Hejsan hoppsan !
Jag har mailat Microsoft idag och frågat om dom skall komma med några trådlösa kontroller till xbox. Har inte fått svar än, men vi får se vad dom säger.
Mvh
Granqvist
Köpte 2 st Logitech av den nyare mindre trådlösa versionen.Kan ju bara säga positivt om den.Funkar klockrent & den är liten.Mkt skönare än microsoft S & logitechs förra trådlösa som är väldigt klumpig.Kostade 399 kr.
http://www.logitech.se/index.cfm/pro...ntid=8182,sh=1
Nu har jag fått svar på mitt mail till Microsoft angående om dom skall ha trådlösa kontroller och svaret blev "Vi har ingen information gällande det".
Hur ser sändaren ut som du sätter i boxen? Är den likadan som den var till den första modellen av den trådlösa Logitech kontrollen? Är det mycket storleksskillnad på den och Controller S?Original inlägg av Nijo
Mvh
Granqvist
Vad händer om du går till köket och startar mikron :-)
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Sändaren ser ut som logitechs mottagare till trådlösa tangentbord & möss fast så klart xbox färger & snyggare med en ca 40 cm lång sladd så man kan gömma undan mottagaren.Ser bra ut & funkar som sagt klockrent.Inga bekymmer med micro,hahaha.Original inlägg av granqvist
Det e ingen större storleks skillnad mellan microsoft S & denna.Enda skillnaden e att logitechs är skönare.
Låter ju väldigt bra. Synd att man inte kunde få ett riktigt svar av Microsoft, men dom får väl skylla sig själva.
Mvh
Granqvist
Ja,det e sant.
Är det någon som har koll på om trådlösa handkontroller stör ut trådlösa nät. (samma frekvensband). Eller kan man ställa in vilken kanal kontrollern kan köra på?
Joytechs har 8 olika frekvenser och välja imellan. Om det stör ut nåt annat vet jag ej.
Någon som vet hur det är med Logitechs? Kan man även välja kanaler på den?
Själv kör mitt trådlösa på en egen kanal men huset är fullt av trådlösa nät som "läcker" in till mig på kanal 3. tex.
Jag hade en videosändare från philips hemma innan ( sån som skickar signalen trådlöst till en annan tv), den störde ut joytechen totalt på alla kanaler.
Så där rök den iden om att kunna spela xbox helt trådlöst på TV:n i sovrummet.
/Mr Walker - Xbox n00b
Nijo, du har inga bilder du kan slänga upp på Logitech Cordless. Alltså hur den ser ut på baksidan och hur sändaren ser ut.
Mvh
Granqvist
Här finns ett par bilder http://hardware.teamxbox.com/article...less-Review/p1
Jag har också den kontrollen men måste trycka ner knapparna rätt hårt för att dom ska reagera (YXBA knapparna) jämfört med orginal kontrollen.
Jag har inte detta problem med PS2 logitech cordless
Last edited by Sheytan; 2006-02-22 at 16:48.
Kan man fortfarande köpa de gamla stora kontrollerna till Xbox? Vill ha en sån
Ja du kan säkert hitta någon begagnad ju.
PS. Ganska bra fångst idag, 1 år och 4 mån gammal tråd...
Sheytan grävde upp den haha
Orka skapa en ny trådOriginal inlägg av XeoN_
Jag såg inte när tråden var skapad
Xeon: Om du inte har köpt nån, så skulle du kunna få köpa en nästan oanvänd av mig...
Xbox v.1.0 - X3 - X3CP - Thomson DVD - 200 GB - Kai - X-DSL
Bookmarks