Går det snabbare om man väljer att ha en ATA/100 istället för en ATA/133, jag såg det på en annan moddsida, är det nån som vet om det stämmer?
MVH Erik
Går det snabbare om man väljer att ha en ATA/100 istället för en ATA/133, jag såg det på en annan moddsida, är det nån som vet om det stämmer?
MVH Erik
Xbox v.1.0 - X3 - X3CP - Thomson DVD - 200 GB - Kai - X-DSL
Det är en ATA-33 kabel som sitter i xboxarna, inte en ATA-133. Och ja, det går lite snabbare med en 100-kabel jämfört med en 33-kabel. Fast skillnaden är bara några sekunder i laddtiderna på spel o program.... Ungefär 25% snabbare brukar det gå.
"pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07
SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig*
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...
Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!
Hur kan det gå snabbare när inte det chipsettet stöder ATA-133
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
Nu får du ta och läsa min post igen....Jag sa att det går snabbare med en ATA-100 kabel, än med en ATA-33 kabel.....
"pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!
ja men nu pratar vi om xbox inte pc eller hur![]()
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
Vaddå, jag kör med ATA100 kabel.... Det blir ca 25% snabbare laddtider än med original-kabeln...![]()
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
I xboxen alltså...
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Bookmarks