Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Mitt Evo-X vill inte ladda apps. eller spel

  1. #1
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    25
    Respekt
    0

    Mitt Evo-X vill inte ladda apps. eller spel

    När jag försöker köra t.ex xbmc från menyn så kommer evo-x loggan upp precis som den brukar, men sen kommer jag ut till menyn igen, och inget program startar. Vad kan det vara som spökar?

    Sen så är klockan felinställd också, hittar ingen inställning för det i evo-x, och jag vet inte hur jag kommer in i MS-dash (ska jag vara ärlig vet jag inte om det fortfarande finns på burken )

    ngn. vänlig själv som vill hjälpa en n00b?

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2003
    Från
    stockholm
    Inlägg
    71
    Respekt
    21
    nog dags för dig att skaffa en superdisc och installera om evo-x låter ju skumt att du inte hittar MS-dash i mainmenyn
    Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.

  3. #3
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    UPDATE:
    Efter att ha kikat i evox.ini så kunde jag konstatera att ms dash kvar bortkommenterat (med en #). Tog bort brädgårn', bootade om och fixa till klockan i MS dash. Dock så kvarstår mina problem med Evo-X.

    Fixade hem en hyffsad ny xbmc (built: 2004-09-09) och drög över den till xboxen. jag öppnade apps-mappen i fxp, och drog över xbmc-mappen rakt av bara. den drog över allt, men sen när jag tittar så ser det heeeeelt åt h**ete ut; först och främst så ligger alla filerna som ska ligga i xbmc-mappen direkt under F:\apps PLUS att det ligger en xbmc-mapp där också. När jag går in i den, ligger alla filer och mappar som dom ska PLUS EN TILL xbmc-mapp. Klickar mig in i den, och precis som förut, den ser normal ut, förutom att det ligger ytterligare en xbmc-mapp i den osv osv osv. Jag har inte orkat gått ända längst ner i katalogträdet, men det är MÅNGA klonade mappar under varann kan jag säga... säkert 20-30 stycken. Vad är det som har hänt??
    När jag sedan efter många om och men får bort allt som inte ska vara där (alla lösa filer o mappar F:\apps + alla "under-xbmc-mappar" under F:\apps\xbmc) så vill inte evo-x hitta xbmc i apps menyn... jag fattar ingenting.

    evox.ini ser ut som följande:

    Section "Apps"
    {
    AutoAddItem "e:\apps\"
    AutoAddItem "f:\apps\"

    har även provat att lägga till xbmc efter f:\apps\ men utan resultat.
    Last edited by Converge; 2004-09-25 at 11:14. Anledning: klockan är fixad, resten av problemen kvarstår

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    609
    Respekt
    22
    prova att ta bort xbmc radera E:\TDATA\0face008. å sen lägga in den igen
    har du packat upp xbmc inan du lägger in den
    "Alla vill leva länge... Men ingen vill bli gammal.."

  5. #5
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Måndagen den 27:e:
    Det har löst sig med det mesta nu, jag hade gått så långt att jag brännt ut SuperDisc o var på väg att slänga i den i burken och installera om allt, men innan jag gjorde det ville jag testa att lägga till ytterligare ett program i F:\apps o se vad som hände med den mappen.
    Sagt som gjort, jag installerade först BoXplorer och precis som jag beskrev ovan så fick jag 40-talet spök-avbildningar av orginalmappen som låg inuti F:\Apps\BoXplorer (den la sig alltså som F:\Apps\BoXplorer\BoXplorer osv. osv.).
    Efter det tankade jag över xbmc igen, och då gick det hur bra som helst, mappen såg ut som det skulle och jag hittade programmet tillomed genom Evo-X. "Gött" tänkte jag o tog bort BoXplorer-mappen för att installera om det. Men då försvann både boxplorer OCH xbmc (dom hängde väl ihop på nåt spökligt sätt vad vet jag).
    Jag drog då slutsatsen att det gick bra att föra över nya mappar och program så längde det låg nåt i målmappen redan innan. Så jag drog över en liten .txt-fil som fick ligga där så länge. Sedan kopierade jag över xbmc och resten av programmen som jag vill ha : inga problem. Sedan raderade jag .txt-filen bara.

    Det enda som inte funkar nu är att Evo-X inte vill lista spel som ligger i F:\Games (det går bra att köra dom via BoXplorer), men jag ska kolla på det också när jag får tid. Det går säkert att lösa på ngt. mystiskt sätt det med

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    609
    Respekt
    22
    du har följande i evox.ini

    Section "Games"
    {
    AutoAddItem "e:\games\"
    AutoAddItem "f:\games\"
    SortAll
    }
    "Alla vill leva länge... Men ingen vill bli gammal.."

  7. #7
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Jepp EXAKT så ser min .ini ut... det är skitskumt, hela burken har betett sig väldigt konstigt överlag...

Liknande diskussioner

  1. DMS3 i v4 vill inte kännas vid spel
    By hudson in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-04-27, 00:35
  2. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  3. PS1: CD spinner upp långsamt eller inte alls
    By Wizzie in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-02-14, 08:04
  4. DVD eller inte?
    By Loco in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-14, 15:35
  5. Varför kan jag inte köra ANTI-MOD spel?
    By psxcare0007 in forum Playstation - backup/patchar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2000-09-04, 12:52

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •