Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Xbox Live problem efter hd byte

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    0

Xbox Live problem efter hd byte

Så här ligger det till. Jag hade ett xbox live konto som fungerade väl med mitt chippade xbox (xenium chip) med orginal hd. Nu har jag lagt in en lite större hd och den har fungerat mycket fint, fram tills nu när jag vill köra live och ser att mitt konto inte finns på den nya hd?

Jag har kopierat alla filer från C: och E: från orginal hd. Har även testat med orginal hd och det fungerar fortfarande väl.

Jag har försökt göra en Account Recovery men det går inte för jag har nämligen ett e-kort som jag skapade ett kreditkorts nummer på som nu inte går att spåra (har ringt och kollat med banken). När jag försöker skaffa ett nytt konto så säger xboxen att den koden redan är använd.

Det är fruktansvärt jobbigt att bytta hd varje gång jag vill ut på live. finns det inget enklare sätt förutom att spara ner det till ett minneskort (för att jag inte har någon). Det borde väl vara så lätt att jag kan hitta filerna på Orginal hd och föra över dom eller? Men jag har fört över allt på både c: och e: men inget funkar?

Jag kommer inte åt mina inställningar på mitt account på orginal hd heller eftersom jag inte kan mitt kreditnummer.

Hjälp mig!!

ps. Är det någon som spelar steel battalion?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Vi använder ett minneskort för att flytta livekonton mellan hårddiskar. Har inte kommit på något annat sätt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    0
    Hur spara man ner det på ett minneskort då?

Jag kommer inte åt några inställningar alls på mitt account eftersom det kräver att jag kan kreditkortsnummret som jag inte kan eftersom jag använde mig av ett ekort

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Du måste starta xboxen med hårddisken som har livekontot, sedan är det bara att använda gamesave managern i ms dashboard för att kopiera livekontot till ett minneskort.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    0
    oki
    Men kan man föra över kontot från minneskortet till den andra hd senare?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Ja, du kan föra över det till vilken xbox/hårddisk som helst.

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    0
    Det låter bra tack ska du ha för alla svar Hansi

Då är det väl bara att springa ut och köpa ett nytt minneskort då. för 400kr nästan lika billigt som att köra ett nytt live account

men men att spela är inte gratis

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    0
    Efter flera månader så har jag äntligen skaffat mig ett minneskort men jag kan inte föra över något från hd till minneskortet. Det ända alternativet jag har är Delete. Vad ska jag göra för att få över mitt live konto?

Liknande diskussioner

1. vet inte vad jag skall göra...
    By tiito78 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2004-10-19, 11:04
  2. dvd+R i xbOx?
    By oskarthekungen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-09-10, 11:06
  3. Xbox live problem!!!!
    By 0belix in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-07-17, 16:32
  4. Varför så'n stor skillnad mellan montering på PS2 och XBox?
    By Gasbananen in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2004-06-08, 01:21
  5. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 21:24

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner